AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
424

325:or 92-93 för runt 100.000:-!?

Hur i hel** kan folk ta runt 100.000:- för "gamla"
325:or när nyare 328:or (96-97) ligger runt samma pris?? Helskumt att 325:orna ligger kvar på samma pris som för 3 år sedan?
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Då ska de vara EXTREMT fina och fullutrustade... men annars kostar de nog inte så mycket... Jag säljer min tex för 65000 kronor och det är ju en bit från 100000 kronor.

Mvh Johan
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
En tidig E36 325 91,92 skall kosta mellan 40.000-50.000:- Absolut inte mer.
håller med! inte mer än 60 lax....
drifter: Det brukar vara stor skillnad på vad en säljare begär och verkligen får.

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Kan man lungt säga!
M3-Mackan
Sålde min 92a för 86000:- förra hösten...

-Mackan-
ErikNilsson
Skicket och utrustningsnivå spelar också in på vilket pris bilen är värd. Fast sådant kanske ni prackare skiter i???

/Erik
Titta lite närmare på de "dyra" bilarna så
förstår ni varför de kostar.
Jag skall själv ha runt hundra för min
325 coupe` -92.
Tycker inte det är konstigt, allt är
dokumenterat, full servicebok, full utr(nästan)
både 17" och 18" se på helheten istället.

HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD
ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"En bil är värd precis så mycket som någon är beredd att betala för den" Att hitta köparen som ger 100kkr kan nog ta lite tid. Men svaret får du när bilen blir såld (om du tänker sälja den alltså)
Ko
84
Kokerskan
Biarritz blau 540IM -00
Min ideologi är att hellre betala lite dyrare för en kärra som är i fint skick istället för att köpa en synnerligen billig 325:a för ca 40-50.000:-... och sedan ska behöva fixa rost, defekter och annat helvete!
Rent övrigt så tror jag att de flesta försöker se hur mycket de får för sin bil utan tanke på att egentligen sälja den, varav de höga priserna.... säljer min dyrt om någon köper den annars behåller jag den så gärna själv....!

Kokerskan
th
15
thjartstrom
1993 BMW 325 CAB
1994 BMW 316 Compact
Personligen så har jag sett MASSOR av tokfina bilar för 65´.
Att sedan själv få välja utr. för 35´ måste ju vara drömmen. Jag kan ju lova att drömmarna som begär 100´ inte har alla dom bästa bitarna, och har dom det så är det ändå inte värt 100´. Det är ju ändå beg. grejer, som man själv enkelt kan hitta billigt.
Du har gjort samma reflektion som jag. Jag har också reagerat på vilka sanslöst verklighetsfrämmande priser en del tror sig kunna få för sina bilar - speciellt 325-or från tidigt 90-tal (!). De kan vara hur fina toppexemplar eller hur välservade och handtvättade som helst, men det ÄR orimligt att kräva sådana priser som du (drifter7508) nämner.

death is guaranteed - life is not
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Håller med "kokerskan" Hellre betala lite mer och få en bil i toppskick.
Mvh
Marcus
M3-Mackan
Annars kan man göra så här om man är seriös spekulant. Ring upp killen som har bilen och åk och kolla på bilen och prova den. Där efter kan ni ju säkert diskutera priset. Man kanske sätter ut en bil för 100' för att man vet att man ändå kommer att få pruta på den. Men om någon istället ringer och ger skambud(Som jag tycker det) på 50' innan man ens sett bilen lägger man ju bara på luren.

Och är det så att man vill ha en originalare så kan ju säljaren plocka bort en massa "Lull lull" och sälja det privat istället.

Bara en tanke...

-Mackan-
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hšller med om at bilarna ær èverprisade. Det ær ju trots allt vanliga bruksbilar, inga utstællningsbilar.

Mr C
323E21terror
De flesta tycker ju innerst inne att deras exemplar är i bra fint skick och anser att de skött dem väl och vill därefter få ut en hög summa. Lägga ut pengar på slitagedelar är normalt och höjer inte priset nämnvärt om man inte kan visa upp att just det här och det här är nyligen gjort. Jag anser inte att en bil är värd vad folk är villiga att betala, detta är ett synnerligen enkelspårigt uttalande. Ok jag går med på
att det ligger lite i det uttalandet, men om vi säger såhär..eftersom Sverige inte har det så fett ekonomiskt nu så förlorar många sina jobb och många går utan..detta driver många att sälja sin ögonsten för låga priser. Det är marknaden som styr..dvs klimatet eller den ekonomiska situationen i landet som i detta fall har tvingat ner bilar till låga priser. Jag anser att många bilar är värda bra mycket mera än vad de släpps för...men så är det och det är bara att acceptera. När trenden vänder och vi får lite stadga i ekonomin så kommer priserna att plana ut mer och sluta fall.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.