|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dagens. På lördag bär det iväg till Malmö, skall förmodligen köpa min första bil, bilen i fråga är denna. Så jag undrar ifall det är någon som har lite info och dela med sig om bilen och bilförsäljaren ? Tacksam för svar. Länk | |
|
Välkommen till Autopower! Har ingen direkt info om bilen eller försäljaren :) Men tycker bilen verkar riktigt snygg, gillar M6-fälgar starkt. Enligt vägverket.se så är bilen kreditsatt så koll upp det noga innan du skriver på något. En annan sak som är lite märkligt är att 323 aldrig tillverkades -99? Inte enl. modellguiden här på AP iaf. och den brukar stämma. + M-Tech II (även om det är eftermonterat) + Navi + Fälgarna + LED baklysena (även om de är eftermonterade) - Avsaknad av sportstolar (svårsålt senare?) - Import En annan sak som bör kontrolleras är rosten på en så här tidig E46:a. Ser på bilderna att bla. bagageluckan är utbytt (faceliftluckan). Hade jag varit spekulant hade jag kollat mätarställning och krockregistert i Tyskland, man ska alltid vara skeptiskt när delar är bytta och ett M-tech II paket sitter på. Behöver naturligtvis inte betyda något men värt att kolla som sagt. Lycka till och hoppas allt stämmer. Ser onekligen fin ut på bilderna. Mvh Jimmy Länk |
|
|
Tack för svaret, men bilen är inte importerad utan Svensksåld enligt vägverket. Import: Nej Det tycker jag också är konstigt, 99 tillverkades aldrig 323 men enligt vägverket så stämmer ju det också. När jag pratade med vägverket så gick den igenom dom tre senaste besiktningarna utan problem, den hade inte heller fått några anmärkningar, längre tillbaks kunde hon inte kolla. Vad mer ska jag kolla efter på bilen? Den har ju några år på nacken och rullat 17 000 mil. Försäljaren sa också att han skulle lösa in krediten. På lördag när jag åker dit och kollar på bilen, kan jag fråga efter papper på att krediten har lösts in ? |
|
|
Du ska kolla efter rost! Motorhuv, baklucka, runt hjulhus och dörrar. Modellguiden verkar visa vad som såldes i Sverige varje år, eftersom 323 fanns med fram till 2001 när de nya motorerna kom. Som exempel finns inte 316Ci med i guiden eftersom den inte sålts här, men den finns i andra länder. Min bil: Länk |
|
|
Sorry, klart att den är Sv-såld, läste helt galet på vv.se. Verkar märkligt det med årsmodellen men det stämmer säkert om vv har den infon. Kolla upp det med Förenade Bil, de bör veta. De kanske tom. har sålt bilen som ny. Milen tycker jag inte att du ska hänga upp dig på men priset går ju alltid att diskutera. Kolla upp ett riktpris på www.bilpriser.se Mvh Jimmy Länk |
|
| 323ci gick att köpa i Sverige 1999 liksom 328ci | |
|
Jag köpte en bil på kredit en gång, föjde med in på banken och löste in den åt honom, idag ska du tyvärr inte lite på folk längre. Annars tycker jag det är en mycket snygg bil du har tänkt att köpa, glöm inte att pruta lite på den =) Mvh Jens |
|
| Vad är ett vettigt pris för den bilen då? 97 000 är den värd ungefär enligt bilpriser.se | |
|
Svårt att säga, frågan är hur mycket den är värd i dina ögon.? Kolla på bilen och om det efter provkörning verkligen känns som om du vill ha bilen, då kanske du ska nöja dig med att pruta 5-10 tusen. Du vill ju inte gå miste om bilen då ;) Om du hitter lite småskavanker och bilen inte känns helt 100, men du ändå vill ha den, då ska du nog försöka få den under 100 000 nivån. Mvh Jens |
|
| Den ratten fanns inte -99, varför är den bytt? | |
| Du har rätt, den ratten fanns inte 99, bilen har ändå kostats på en del, dessutom så är den här ratten mycket finare. Rent motormässigt, är 323 en bra motor? Jag har från början tänkt köpa en 330ci med M-paket, vill ha en imolaröd med svart klädsel men det är brist på fina 330ci tycker jag så denna föll mig in i smaken. Det som jag mest oroar mig över är krediten på den med återtaganderätt, dvs betalar inte den förra ägaren krediten så blir jag av med bilen, men bilförsäljaren sa att han skulle lösa in krediten som är kvar på den tills på lördag. Enligt VV när jag pratade med dom så tar det några arbetsdagar tills det har registrerats, så det är ingen mening med att ringa dom på lördag och fråga ifall det är någon kredit kvar på bilen. Så jag undrar, kan man be om kvitto/papper på att han har löst in krediten ? | |
|
Ursäkta att jag dubbelpostar, men klicka på Powerbörsen och vips så fanns bilen med där, antar att den förra ägaren måste vara en medlem på forumet ? Länk |
|
|
Att låta m-testa en bil är enligt mig väl spenderade pengar. Då får du reda på allt, dvs om det finns defekter och saker som bör bytas. Jag vet inte vad andra tycker om detta, men jag vill nog påstå att man aldrig ska lita på säljaren hur trevlig han än verkar vara. Det kan finnas många ugglor begravda även om säljaren verkar trevlig och reko. Lycka till med bilköpet =) |
|
| Det är väl inte samma bil? Bilen hos Autoslottstaden har shadowline-lister, bilen på autopower har kromade dito. | |
| Det ser ut som det, bägge bilarna står i Malmö. dock är inte ratten likadan, det är inte samma årsmodell heller men personen som säljer bilen här på Powerbörsen har väldigt likt smeknamn som ägaren till den där 323an som jag kanske ska köpa. | |
|
Hej! Milen är inte heller samma, så det måste vara 2 olika bilar. Annars är det nåt lurt. ring på annonsen på AP och få reg nummret så blir ju dessa frågetecken uträtade... Anders |
|
|
Hoya: Hehe, nä det är inte samma bil som hos Autoslottsstaden, det skiljer en hel del som även nämnts ovan. * Ratt * Backspeglar * Cromeline * Framspoiler * Baklyse * Hajfena * mm mm. :) Bilen är som sagt fin, men är du redan nu inne på en 330Ci så ska du inte köpa en 323Ci, det enda det kommer att resultera i är att du kommer att byta igen inom ett år ;). Så har du råd med att köpa en 330Ci så slå till på en sådan istället tycker jag. Du får dessutom en nyare bil "på köpet". Lite mer pengar men verkar riktigt shysst... Länk och 330Ci, 3år nyare, nästan 1/3 av miltalet, + mer standardutrustning från 330-paketet. Lycka till som sagt oavsett bil. Mvh Jimmy Länk |
|
|
Så där ja, då har jag köpt min allra första bil någonsin, och jag är riktigt glad :) 323an i Malmö blev inte av, var för långt att åka dit och sen var det lite för mycket pengar för just den. Igår var jag uppe i Sthlm och kollade på denna, Länk. Utvändigt så var bilen fin, men invändigt så var den j*vligt sliten, på passagerarsidan så fanns det två stora rivmärken i skinnet vilket inte var alls snyggt. Den var köpt i Tyskland, sen var bilen nere i Serbien och till slut så hamnade den här, gubben som sålde den hade bara två nycklar till bilen, och dessutom så kunde han inte komma åt vinterdäcken, jag skulle betala han för bilen så skulle jag få vinterdäcken nästa vecka, jag fick en dålig känsla så jag tackade nej, det var lite för mycket frågetecken runt den bilen. Imorse bar det av till Eskilstuna och denna bil, Länk , antagligen så måste han vara en medlem på forumet. Den här bilen var riktigt fin, både in-ut vändigt, inga repor eller stenskott och maskinellt så går den som en klocka. Tack för en bra och smidig affär Noak. Nu har jag blivit en stolt Bmw ägare :) |
|
|
Andra länken kommer inte och tydligen så går det inte att redigera inlägg. Länk |
|
|
Vilken förstabil, mycket fin, grattis =) Mvh Jens |
|
| Tack så mycket, jag är väldigt nöjd med den, Bmw är ju trots allt Bmw :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.