|
|
|
|---|---|
|
Hallå där! Jag ska snart in med min BMW på service, och jag ser att det finns 2 stycken BMW-serviceverkstäder här i Linköping. Så jag tänkte vända mig till er, Sveriges BMW-experter, och fråga om någon av dem är bättre än den andra. | |
|
Jag har alltid anlitad Hackefors Bil. Det är dom "gamla". Har alltid varit nöjd. Dom nya," Autopartner", har jag ingen erfarenhet av. gagge |
|
|
Vi har haft våra 2 bilar på Autopartner (köpta där). Servicen har alltid varit bra där. Kompisen har en e39 med fullstämplad bok från Hackefors bil, vi var där för att boka tid för en vanlig feldiagnos. Det fanns personal bakom disken som hellre pratade med varandra än kunderna. Känslan jag fick var att servicinriktningen inte fanns kvar här. Resan gick till Autopartner efter det, och boken har bläddrats där efter det. Det kan ju dock bero på att Peter Wass var inblandad (Ägare, chef, VD?) och det gör ju sitt till det sämmre. Och vad man hör idag så kommer Hackefors bil att bli en "allbils verkstad" och Autopartner ta över BMW helt. Så jag rekomenderar dig Autopartner. Mvh Christian. |
|
ErikJ |
Hackefors Bil kommer även i fortsättningen att vara endast auktoriserad BMW Service att det finns 2st auktoriserade verkstäder i samma stad är mest positivt för kunden då kundnöjdheten och kvaliten får avgöra vilket val man gör. |
|
Okej, då är det väll bara privata spekulationer man har hört då. Jag har fått en känsla av du arbetar där eller har en vän som gör det. Stämmer det? isåfall vet ju du det bättre. Mvh. |
|
|
Hackefors är jag helnöjd med. Finner ingen anledning att prova någon annan om man har en som funkar men det är jag det. Mvh Asken |
|
|
Jag åker också till heckefors. Betydligt kunnigare än kneipbadens i Norrköping. Asken, åker du ända till linköping med bilen? |
|
|
Brogren: Nej men passerar ibland:) Mvh Asken |
|
|
Har mest använt mig av Hackefors och har varit mycket nöjd med servicen på verkstaden och reservdelsavdelningen. De är mycket kompetenta. Saknar inte att de slutat sälja bilar, försökte ett par gånger göra bilaffärer utan framgång. Samma sak med mc på Beviks f.ö. Autopartner har jag bara handlat reservdelar av. Blev också trevligt bemött men de känns inte lika rutinerade som Hackefors (ännu). Som ErikJ skriver, bara bra för oss konsumenter att det finns två seriösa BMW verkstäder i stan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.