|
|
|
|---|---|
Crusty |
Är detta en bra bil? jag tänkte på hur lådan håller sig? Är förvånad på bensin förbrukningen, trodde att en 325 drog mer än en 320, men enligt modell guiden är den snålare! Hur e försäkringen? Har precis sålt min bil och letar efter en ny! "The Blue BMW" |
Crusty |
Ingen? Nån måste väl ha erfarenheter av denna bil?? |
|
Tjena, Äger en 325iA touring - 89. Min låda har hållt bra hittils... Bensinförbrukningen har väldigt mycket att göra med högertofflan. Jag brukar roa mig med att köra "ekonomirally" emellanåt och brukar kunna komma ner i ca 0,85l/mil vid landsväggskörning. Försäkringen är lite halvblodig, men bor man utanför tätort, har eget hus med garage osv. kan man komma ner rätt bra i premie. |
|
Crusty |
så om man kör lungt kommer man ner på 0,85? Jag kör inte så jäkla mycket inne i stan, utan mest landsväg. Bensin förbrukningen e rätt viktig för mig i.o.m att jag kör mycket. gasar inte heller så mycket, har ju haft 318 o den bjuder ju inte på någon rejs känsla. |
|
Tjo! En mkt. trevlig bil. Automaten funkar fint, bara att kolla koll på oljan så att den är röd och inte luktar brännt. Sliter inte lika mycket på motorn. Drar lite med än manuell, 1.2 i stan, under litern på landsväg. Hade en 320ia-89 och kom aldrig under 1.3 i stan och 0.9 på landsväg:( Att jämföra med min gamla M535ia, 1.2 landsväg och 1.6 i stan...:) |
|
Crusty |
det e ju bara det där med försäkringen........ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.