|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att officiella tiden på sprinten är 5 sek. Har det stämt i oberoende tester? Andra tider tex 0-200 och kvartsmilen vore kul att få veta. Skiljer det något mellan cabben och coupén. Cabben borde vara lite tyngre eller? Jonas M3 E92 beställd! :) :) | |
|
Hej Jonas. Kan tyvärr inte svara på dina första frågor, men jag vet att cabben är 10 kg lättare, den väger 1.485 kg, coupén 1.495 kg. Mvh Maria |
|
|
Hm.. Det var faktiskt en överraskning, Maria... Normalt brukar ju cabbar styvas upp med div balkar osv. Å de blir ju extra vikt. Nya m3:an (cab) väger ca 230 kg mer än coupen. Jonas M3 E92 beställd! :) :) |
|
|
Jag blev lite osäker på om jag hade gett dig fel uppgifter, så jag gick in för säkerhets skull och kollade på BMW´s hemsida. Som tur var hade jag rätt.:-) Väger nya M3á cabben 230 kg mer än coupén ?? Nu blev jag paff, det trodde jag aldrig. Jonas, när beräknar du få din M3 E92 levererad ? Mvh Maria |
|
| coupen är tyngre för att den bygger på roadstern... alltså bilen är från början byggd och dimensionerad utan tak.. coupen bygger sedan på caben och man lägger på ett tak vilket förklarar viktökningen... med andra ord så har coupen egentligen en massa onödigt vikt bland annat i dörr och a-stolpe.. m3:an däremot är från början byggd som en coupe och för att köra en cab av den måste man styva upp karossen och därmed lägga till en massa vikt | |
|
Tack för förklaringen bmw-jerry! Maria// Produktion vecka 10 och leverans vecka 15. På tiden då jag lade in ordern i juli? Har jag för mig i alla fall :) Minns inte så långt tillbaka;) Jonas M3 E92 beställd! :) :) |
|
| Auto Motor & Sport har testat både Z4M Roadster och Coupén och båda gångerna uppmätt 0-100 till 4,9 sek! | |
|
nimaka, tackar för dom uppgifterna, det låter mycket bra.=) Mvh Maria |
|
|
Känner du av den 1/10 delen Maria;) Känns ju mkt bättre att säga 4,9 än 5 blankt, eller hur!. Jag blev själv glad att M3:an blir 2/10 snabbare med DKG lådan. Jonas M3 E92 beställd! :) :) |
|
|
Det är som du säger, det känns bra mycket bättre att säga 4,9 än 5 sek.=) När du fått bilen, så vill Jag/Vi här se lite bilder.;) Mvh Maria |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.