AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.092

Dension GW300 med MKIII 16:9 Navi, Någon som prövat?

Sida 2 av 2
Ja jag ska nog testa nåt också men vet inte riktigt vad ännu. Läser om intravee, groom, zemex, icelink osv. Kikat på bluetooth också. dels eb fråga om kostnad men även hur bökigt det är att installera. Ser att några har så man tydligen kan koppla ur cd växlaren och på med det nya. Verkar ju en enkel lösning. Förresten, det tog mig några år (är 40) innan jag köpte min första BMW. Nu är det slut på gubbandet i Toyota :)

Pratade med BMW skellefteå idag. Dom tar 2635 kr för ipod och dom kollade och sa att det funkar med DSP. Man installerar ipoden i handskfacket.
Bara adaptern för DSP kostar 1995 kr på dension.
Man blir ju tokig av allt att tänka på:)
/Magnus
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Du pratar inte E39 nu va Magnus?
För inte har BMW en egen lösning för det förutom på de senare bilarna tex E90?

ja det är en e 39 från 01/04. Jag vet inte men han jag pratade med kollade i sin data och kom fram till att jag kunde installera en sån. han skickade även installationsanvisningarna med mail. det jag kan tolka av bilderna så ingår det nån sorts D/A omvandlare i dom grejorna. Man ska enligt anvisningarna koppla ur cd växlare också som vid ex GW 300. Men undrar hur gränssnittet blir och om det funkar med att navigera med ratt/navi. Tolkar det på forumet som att det blir lite omständigt att söka. CD 1 är album, CD 2 artisten osv..nåt åt det hållet i allafall. Men man ska ju köpa en ipod också. Vad jag förstår så skull en GW 300 funka med musik på ett usb minne också. Vet inte om man kan bläddra enklare i menyerna med en GW. Intrawee tycker jag ser snyggt ut, enkelt at bläddra och man ser låten, artist osv. Men då ska man ändå ha en D/A omvandlare och dessutom en Alpine Ai-Net (vad nu det är) för att det ska funka. Nån som vet vart man kan köpa en DAC? Har sökt men hittar bara dyra. Sen kanske det måste vara en speciell som passar just bmw kopplingen?
/Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.