|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Funka skall det väl förhoppningsvis göra men är sugen på och se hur det ser ut på naviskärmen när man spelar låtar, väljer album med mera. __ /Chrille | |
|
Hej! funka eller inte funka... Har köpt gw300 denna vecka och ett försök att montera i bilen (E39 '02 16:9 Navi CD-växlare ej DSP) var inte framgångsrik. Först hörde jag musik från iPoden en stund men kunde inte styra med knapparna på ratten utan enbart på iPoden. Kopplade bort iPoden och sen in igen då kunde jag inte alls höra eller göra något förutom att med mode knappen gå till radion. Kopplade bort allt (var lite orolig att något blev trasigt) och som tur var funkar radion och cd och navi som tidigare. Tyvärr inga detaljerade monteringsanvisningar medföljde så nu håller på att kontakta dension. Vi får se om det funkar till slut.. Helt möjligt att jag gör något fel men hur ska man veta utan anvisningarna? Letade på forumet - finns ganska mycket skrivet men inga detaljerade instruktioner för bil utrustning som liknar min. /jans |
|
|
Hej. Jag har också installerat min nu. Man fick ju pröva sig fram eftersom det inte fanns några instruktioner. :( Så här gjorde jag i alla fall, Har inte CD-växlare. Längst ner på Radiomodulen finns 2st ingångar, en för Navin och en som är tom. Efter att ha lossa det stora multikontakten från modulen lossar du den lilla navi kontakten från orginal kontaktstycket genom att dra ut det blåa låsbläcket. Lämna den åt sidan så länge. Anslut nu dension adapter kontaktstycket på din orginal kabel,och den andra änden in i radiomodulen. I detta läget funkar radion som den ska men inget ljud från dension eller navin. kikar du nu så har du 2st lösa kontakter som passar i de två mindre anslutningarna på radiomodulen. Navin skall sitta till höger och densionen till vänster.... Så är långt var jag med, det var nu det började strula... Den lilla vita densiokontakten går nämligen ansluta upp och ner... då blir det ju inget ljud... Höll på väldigt länge innan jag kom på att dension faktiskt hade vänt kontakten motsatt mot vad navins kontakt är. Mitt funkar bra förutom lite generatorvin (kan hjälpa att flytta densionen längre från radiomodulen kanske?. Att gå i mappar med mera går bra efter man blivit lite varm i kläderna, är dock rätt omständigt. Jag hade hoppats på ett helt nytt MP3-spelar GUi i 16:9 skärmen men där hade jag ju fel :( __ /Chrille |
|
|
Prova Intravee2 istället, de är gjorda för BMW från början och man behöver varken ställa in den eller lida av generatorvin. Dessutom så visar den ett fullständigt menysystem på navskärmen och nyttjar samtliga rader för låtinfo etc. /Andy |
|
|
Den verkade ju mycket smartare Länk Synd att man inte visste det tidigare, Någon som vill köpa min Dension GW300 :) __ /Chrille |
|
|
Hej! Har oxå köpt en GW 300. Har Business CD i min bil. Får inte id3 taggarna att komma upp i displayen. Enligt Dension ska det funka, GW:n har t.o.m varit uppe hos dom för felsökning men då funkade det, dock testade dom inte i en E-46. Nån här som har fått det att funka i en E-46 med Business cd? Ljud och styrning funkar, det är alltså bara id3 visningen som strular. Anders |
|
|
Deejaywasp; Är det du som har den orangea e30:n på garaget..? En favorit sedan långt tillbaka -riktigt snygg! |
|
|
tvesovla: Japp det är ja, kul att du gillar den. __ /Chrille |
|
|
Deejaywasp; - tack för dina tips, det verkar att den mindre kontakten som du hade tom i din originella multikontakten är til cd-växlare för att jag har två här. Jag ska försöka vidare trots allt. Som du - visste jag inte alls att intravee2 finns öht. Annars hade jag lutat mig åt det hållet för att GUI ser helt ok ut på den! Men räcker det med intravee2 enbart? Det står ju att det är till Alpine AI-net om jag fattade rätt. Ännu större investering? Jag kämpar vidare med gw300 än så länge. /jans |
|
|
Intravee2 och sedan valbar alpine adapter. KCA420i för iPod t.ex. hittas beg på ebay för en 500-600:- Går även koppla till Alpines DVD spelare / växlare, HD radio, satellit radio mm samt styra dessa på samma sätt. Blir fortfarande billigare än GW300. /Andy |
|
|
Är det bara jag som har problem med generator-vin med Densionen? __ /Chrille |
|
|
Nej, det är generellt, men speciellt på 2000+ modeller. /Andy |
|
|
Hej! Har nu fått min GW 300 att funka med id3 visningen. När Desion felsökte den testade de i en bil med navi, alltså var GW:n inställd för bilar med navi. Installerade en fil och valde radiodisplay, sen funkar det. Texten kommer upp på liknande sätt som i intravee filmen. Nåt generatorvinande hör inte jag. Kanske för att GW är monterad i instrument panelen och inte bak, vilket verkar vara fallet för många andra här. Anders |
|
|
Korrigering av mitt ovanstående inlägg: Min erfarenhet med intravee sträcker sig enbart till E38 & E39 samt navigator. För bilar utan navigator har Intravee troligen ytterst lite mervärde än Dension. Generatorvinandet har jag enbart sett på bilar med Navi (har inte träffat på så många utan navigator med icelink monterad) och inte alltid, men oftast. /Andy |
|
|
Jag har nu flyttat Densionen och prövat att foliebeklä kablarna, inget hjälper. Det viner fortfarande när man har högvolym på. Hör i de tysta partierna på låtar. Ingen som har hittat en lösning. __ /Chrille |
|
|
Nu har jag bytt E39 till en 97:a i stället med buissnes proffesional... Med andra ord sitter Densionen i fram bakom stereon i stället för bak, dock är det fortfarande samma eländiga vinande. Fortfarande ingen som gjort några framsteg och lyckats få bort det? Det funkar jätte bra när man spelar lågt men vid höga volymer hör man vinandet mycket tydligt. __ /Chrille |
|
|
Hej, Jag har noterat vinandet på ett par bilar till och det är alltid på de nyare modellerna av icelink. Den gamla icelink plus (utan gul video kontakt) har ej detta vinande. Vet ej om det alltid är så, men på de 20tal bilar med icelink jag varit i kontakt med så stämmer detta antagande till 100%. Byt till en äldre icelink eller till intravee istället så försvinner vinandet. Finns säkert något sätt att gå runt det dock. /Andy |
|
|
Prövade en kompis bil med ICELink samt iPod och inget vinande där inte. Någon som fått tyst på generatorvinet med GW300 än? __ /Chrille |
|
|
Ville bara tillägga till diskutionen att jag fick sedan en tid tillbaka min GW300 utbytt mot en ny från en annan batch o nu funkar det helt klockrent. Absolut INGET vinande alls. Vissa småbuggar att det i bland ville hänga sig etc. är också som bortblåsta. Jag är sjukt nöjd nu. Stor eloge till DensionSweden som löste detta åt mig på ett grymt bra sätt! __ /Chrille |
|
|
Hej! Har äntligen köpt mig en BMW. Blev en 530 i -01 med de mesta i paketväg. Kommer ju upp många frågor och funderingar. Har professional nav, mk3, cd växlare (läser ej mp3)16x9 och DSP. Vill som många andra kunna spela genom, usb, ipod eller nåt annat. Har kikat runt på forumet men hittar inte riktigt vad som skulle vara bäst. Icelink har jag läst om men vad jag förstod funkade det inte om man hade DSP i stereon. Såg om Intravee och undrar ju om nån provat det och om det funkar bra. Har ju nu telefonen som spelare med ljudböcker och musik. Om man installerar bluetooth, finns det något så att det att spela upp från telefonen, använda telefon genom navi skärmen (har orginal trådlös telefon i bilen som funkar). Många frågor blir det /Magnus |
|
|
Jag har DSP i M5:an och ska ge mig på det här snart igen. Misstänker att själva styrningen av GW300 funkar bra men få över ljudet blir problem. Dock borde en A/D-omvandlare fixa detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.