|
|
|
|---|---|
|
Ska leta upp en billig krok i tyskland tänkte jag. Hittar inte översättningen verken här eller i dom tyska lexikonen. Nån som vet vad dragkrok samt avtagbart drag heter? | |
| Anhängerkupplung, om jag inte är helt ute och cyklar :) | |
|
Jag tror det heter Abhängerkupplung och om den är avtagbar borde det kallas Abhängerkupplung abnehmbar eller kanske Abhängerkupplung schwenkbar om det rör sig om en konstruktion där kroken vrids undan. |
|
| EDIT, Anders-72 var några sekunder snabbare. | |
| Just det avtagbar tor jag heter abnehmbar, med reservation för stavningsavvikelser. | |
| Japp, men på abnehmbar vann du :) | |
| Danke. | |
|
Anhängerkopplung är det korrekta An = på Ab = av Förkortas normalt i annonserna med AHK och är den avtagbar heter den abnehmbar som sagt |
|
|
Nja, jag skulle vilja säga att anhängerkupplung är det korrekta. Nåväl, en dragkrok är väl inte något att hänga upp sig på ;) |
|
|
Glömde en sak Köp inte en krok om den inte är EU-märkt för annars får du den inte godkänd i Sverige. Det finns sådana som bara är DE-märkta och då är det kört. När du skall besiktiga den måste du ha monteringsanvisningen med dig Vanligt märke i Tyskland är Bosal Finns många att hitta på Ebay i Tyskland Länk |
|
| Detta fabrikat är BMW orginalkrok i många fall: Länk | |
| Helt rätt Tallviking, an och inte ab skall det vara. Ibland går det för fort när man skriver. | |
|
...sen betyder AHK INTE dragkrok om är spekulant på en BMW 850 utan då betyder det Aktive Hinterachs Kinematik Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tror inte man letar efter en BMW 850 med dragkrok i första taget kanske ! Volvo 850 är mer vanligt ! |
|
|
Anhängerkupplung (med stort A) är det korrekta... ---- BMW CS #6212 |
|
| Det har du alldeles rätt i Narvselius. Min gamla tyskalärarinna skulle slå mig på fingrarna med pekpinnen om hon såg att jag skriver substantiv med gemener. Bestämd form: Die Anhängerkupplung, absolut med stort A :) | |
| Det har du alldeles rätt i Narvselius. Min gamla tyskalärarinna skulle slå mig på fingrarna med pekpinnen om hon såg att jag skriver substantiv med gemener. Bestämd form: Die Anhängerkupplung, absolut med stort A :) | |
|
:-D ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.