|
|
|
|---|---|
|
Körde på en fågel, som träffade så ferfekt att den slet av givaren till yttertempmätaren... Har nu varit på BMW och köpt ny kontakt och givare och monterat. Åndå vill bara displayen visa -40.... Brrrr ,hahaha. Vad kan vara fel? Måste något "nollas", har haft av batterikablarna. Några tips? | |
| Oxid eller något glapp i kontaktstycke? Prova med någon bra spray, typ CRC elektronik el likn. | |
|
Köpte ett nytt kontaktstycke för givaren, med kabelstumpar med rätt kontakter för att trycka i den, Skarvade på de nya kabelstyumparna på de befintliga tåtarna som fanns kvar på bilen. Min enda teori är att kablarnas kontakter inte passar i kontaktstycket ordentligt, kändes lite lösa liksom, men det bör ju vara rätt, har tagit isär och satt ihop 10 gånger eller nåt. |
|
Transocean |
Min visar - 30.0 hela tiden efter att jag rev ner stötfångaren å glömde att lossa kabeln...trycker på klocka och kör i väg. Sen när jag ligger tätt bakom en annan bil plingar det till och jag får halkvarning...+ 3.0 JÄVLIGT IRRITERANDE. Har varit inne på att skaffa en ny givare men nu när du skriver att din inte kommer igång så... Ge feedback om du får din att funka! |
| Har selv hatt samme problem,både på E34 og E39.Resepten var å vente i ca.15-20 timer(E34)og ca.8-10 timer på E39'en.Altså bare å montere isammen og vente.Tenning trenger ikke være på. | |
|
Instämmer helt med Roald. Hade i sbd med AC-arbete lossat stötfångaren och därmed isär temp.givaren och kontaktstycke - och körde bilen under tiden, vilket verkar vara en väsentlig faktor (jag hade haft isär kontakten tidigare, men aldrig kört bilen under den tiden). När jag sedan kopplade ihop kontaktstyckena, fick jag -30 gradC. Tänkte kabelfel, kontaktfel, kass givare. Kollade och kollade igen, men det visade sig att det bara vara att vänta. Morgonen efteråt var allt OK igen. /Lennart |
|
Transocean |
Hur menar ni "att vänta"? Bilen stod på flygplatsen i över en vecka och "väntade" men inte blev det bättre. Skall kontakterna lossas först och sen monteras igen för att sen vänta? |
|
Transocean: bmwlundqvist hade ju bytt till en ny givare. Du försöker få fart på din gamla, om jag förstått rätt. För din del är det väl då bara att söka efter skador på kablage, kontaktstycke och givare. Vad hände när du glömde den där gången? Några synliga skador? Om jag minns rätt, finns där ingenting som släpper frivilligt, om man bara drar. /Lennart |
|
| Nåt speciellt man ska tänka på under väntetiden? är ju över en vecka sen nu... | |
|
Hej, Det handlar här om två generationer, E34 resp. E39, och mycket KAN ha ändrat sig vad gäller nollställning. Men kikar man på olika trådar om yttertemperaturgivare, nämns inget om några speciella åtgärder efter byte eller installation. Men kanske den här länken, om än inte klockren träff, kan ge en ingång till era resp. problem? Länk /Lennart |
|
|
Får nog ta isär och göra om ifall det inte är kontakt... Spelar det nån roll vilken kabel som blir på vilken förresten? |
|
| Nei,det har ingen betydning. | |
| Ja då kan det ju inte vara det iaf...... Kanske nåt annat är skadat, nån kortis eller nåt när jag har åkt med kabelstumparna lösa.... | |
|
Hmmm... har själv haft fel på tempmätaren vid ersättning av stulen frontspoiler. Då var det felvända kablar till givaren... prova att löda om dem?! Lycka till! /Jake |
|
| Nice, en enkel grej att testa! | |
|
bmwlundqvist: Hur har det gått? /Jake |
|
| Har inte hunnit titta åt bilen på någran dagar, jag har haft nästan +40, så den har fortfarande -40.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.