|
|
|
|---|---|
|
planerar ett bilköp och jag hittade denna: Länk Alla liknande bilar har gått längre och kostar mycket mer. Den slutsats jag kan dra är att miltalet är backat.. | |
|
Killen gör ju inga försök att dölja vem han är eller liknande så det verkar inte vara en klassisk bilskruvare i alla fall Ring honom, ta bilnumret och chassinumret och kolla garantiservicehistoriken via BMW så har du kommit en bra bit på vägen |
|
| Kanske behöver sälja den snabbt? | |
| Ja, kolla historiken. Den är i.a.f importerad sommaren -05 och två ägare i Sverige. Skruvningen sker oftast i samband med importen oavsett om skruvaren är tysk, svensk, holländare eller italienare.. | |
|
Köppris 262 000 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 235 000-249 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson Han har ju börjat på 230k och sänkt den till 215K, så helt fel ute är han ju inte... Priser tagna från teknikensvärld.se/bilpriser //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
saknar ju skinn...STORT minus på en E61a. Sen så ligger dom inte så värst mkt mer i pris... |
|
|
När bilen besiktigades 24/9-07 hade den gått 110067 km... Ingen större skillnad mot de 10900 mil som står i annonsen, men nog borde den väl ha rullat en del sedan dess? /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
| Lite märkligt att den gått 11000 för 4 månader sen, och sedan skrivs till 10900 i annonsen. Kanske finns en bra förklaring på det, men nog är det lite konstigt alltid. | |
| Låter spontant väldigt billigt för en 530d, även om den har tygklädsel. Håller med om att det där med milen känns märkligt. Oftast brukar ju dieslar rulla regelbundet och inte vara ståendes. | |
|
Prova och ring karln. Fråga om den varit något de senaste månaderna som gjort att den har den mätaruppgiften. Sedan en mer allmän tanke men egen erfarenhet. Jag har en bekant nere i tyskland som åker E60 530DA sedan 04 med tygklädsel men med aktiv farthållare, HUD och BT-Hf. Tygklädsel och standardstolar därför han är för snål för att kosta på schinn:)) Ändå har han pengar som det odlas opium i Afghanistan:) Han rullar 8k mil per år med bilen och då gör ett sånt tillbehör sin rätt. Inte ende karln i byn med E60 och aktivfarthållare pga arbete som gör att de lägger många mil på bilen. En notis jag gör är att bakre stötfångaren verkar ha en annan nyans än övriga bilen. Undersök gärna mer bakgrundsfakta men risken är mycket stor att "man får vad man betalar för" visar sig, tyvärr. Lycka till! Asken |
|
|
Klar nyansskillnad bak, men att stötfångare är omlackade får man räkna med på en några år gammal bil nu när alla lister är borttagna. Bilen har mycket av den dyra extrautrustning som brukar saknas på svensksålda bilar. Istället saknas skinnet som nästan alltid finns. Nypriset bör ha legat runt 600 tkr. Är milen äkta så är det mycket utrustning extra för samma pengar som svensksålda "basutrustadee" bilar, fast med skinn. Dynamic Drive, aktiv styrning och HUD är guld värda i vardagen. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Är det ärliga mil så är det ju otroligt mycket utrustning för pengarna väldigt få bilar med Hud och dynamic drive i sverige. Så klarar du dej utan skinns å är det juu värt ett försök. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Hur gick det med den här pjäsen? Ngn som varit och kikat på den? Hade ev tänkt åka o kika på den själv men är det ngn som har en uppdatering man kan ta del av innan vore det bra. Borde varit borta vid det här laget tycker man med det priset om det inte är ngt fel, men tänker alla så så är det klart den är kvar även om den är helt OK :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.