AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
853

Liten baslåda till E39T .- Erfarenheter av...?

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Länk

eller

Länk

Tänkte att jag kunde skruva fast någon av dessa på baksätets ryggstöd, då blir de ju inte ivägen.
Är inte ute efter nåt tävligsljud som ni förstår, men ger dessa småttingar verkligen nåpn bas värd namnet?
Om någon vet så skriv gärna en rad om era erfarenheter av någon av dessa, eller någon annan liten aktiv låda i prisklassen 1000-2000kr

mvh
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Kolla MDS, de har rea just nu.

/Andy
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Länk

eller möjligtvis ett rör:
Länk

Men frågan är om de platta varianterna verkligen låter något...
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
infinity basslink kostar något mer men låter betydligt bättre. den lev med fästbyglar för att skruvas fast.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
billigast hos brc enligt prisjakt

Länk
Visa användare
71
zcuse
BMW 225e Active Tourer -24
BMW 520d Sedan -17
Jag kopplade in en basslink i E34an nu i veckan. Ingen bas som låter två kvarter bort precis, men väldigt tight och följsam. Går att ställa gain, bassboost (+/- 6db tror jag det var) och lågpassfilter på subben. Går att montera både liggande och stående, samt mata med signal från både hög och lågnivå. Så som jag ställt in min idag går det inte att med örat lokalisera att basen kommer bakifrån (har dessutom kopplat ur bakhögtalarna), den spelar så följsamt att 5,25" basarna fram låter som 8" element, trots att dom via slutsteget är skurna från all bas under 100hertz, inte illa för en liten plastlåda för 3000kr!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Efter lite rådfrågning hos en billjudsbutik har jag bestämt mig för att bygga en låda i reservhjulsbaljan eller till ghöger där originalsuben sitter.

Dock köpte jag ett 500kr´s rör på brl, till husvagnen, hahaha, men kunde inte låta bli att testa i bilen ockh det dunkar inte direkt, men fyller ändå ut lite. Tog ur den direkt då den tog mer plats än ger ljud, men i tattartermosen blir den nog perfekt.

JBL 12" lutar det mot.
Do
96
DonCorleon1
328 Touring -00 Facelifted - M - Sport
Jag har en färdigbyggd tillsalu.
Jag hade den i min 528 i reshjulsbaljan.
Jag finns i blekinge men kan skicka lådan till dig om du inte vill bygga en egen vill säga, om du vill bygga själv kan jag skicka mått och bilder på min=)

Vh

Svara via PM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.