|
|
|
|---|---|
|
Länk eller Länk Tänkte att jag kunde skruva fast någon av dessa på baksätets ryggstöd, då blir de ju inte ivägen. Är inte ute efter nåt tävligsljud som ni förstår, men ger dessa småttingar verkligen nåpn bas värd namnet? Om någon vet så skriv gärna en rad om era erfarenheter av någon av dessa, eller någon annan liten aktiv låda i prisklassen 1000-2000kr mvh | |
|
Kolla MDS, de har rea just nu. /Andy |
|
|
Länk eller möjligtvis ett rör: Länk Men frågan är om de platta varianterna verkligen låter något... |
|
| infinity basslink kostar något mer men låter betydligt bättre. den lev med fästbyglar för att skruvas fast. | |
|
billigast hos brc enligt prisjakt Länk |
|
| Jag kopplade in en basslink i E34an nu i veckan. Ingen bas som låter två kvarter bort precis, men väldigt tight och följsam. Går att ställa gain, bassboost (+/- 6db tror jag det var) och lågpassfilter på subben. Går att montera både liggande och stående, samt mata med signal från både hög och lågnivå. Så som jag ställt in min idag går det inte att med örat lokalisera att basen kommer bakifrån (har dessutom kopplat ur bakhögtalarna), den spelar så följsamt att 5,25" basarna fram låter som 8" element, trots att dom via slutsteget är skurna från all bas under 100hertz, inte illa för en liten plastlåda för 3000kr! | |
|
Efter lite rådfrågning hos en billjudsbutik har jag bestämt mig för att bygga en låda i reservhjulsbaljan eller till ghöger där originalsuben sitter. Dock köpte jag ett 500kr´s rör på brl, till husvagnen, hahaha, men kunde inte låta bli att testa i bilen ockh det dunkar inte direkt, men fyller ändå ut lite. Tog ur den direkt då den tog mer plats än ger ljud, men i tattartermosen blir den nog perfekt. JBL 12" lutar det mot. |
|
|
Jag har en färdigbyggd tillsalu. Jag hade den i min 528 i reshjulsbaljan. Jag finns i blekinge men kan skicka lådan till dig om du inte vill bygga en egen vill säga, om du vill bygga själv kan jag skicka mått och bilder på min=) Vh Svara via PM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.