AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.456

525i e34-91 dricker kylarvatten

Min bil som sagt 525i e34-91 kokade, bytte kylaren inga vidare problem.

Nu i efterhand har jag märkt att den fortfarande dricker vatten, toppen värkar inte ha gott, oljan ser bra ut avgaserna likaså. Samtidigt får jag ingen värmen när jag vill att luften ska "spruta" mot mig alltså inte upp mot rutorna eller ner på fötterna. När bilen kokade hörde jag att det knakade från "kupe" sidan av motorn, nu på sisståne tycker jag höra svkalpande ljud vid inbromsningar och lite kraftigare accelerationer.

Kan det vara någon slang som brustit?
Vore väldigt tacksam för svar!

MVH

Erik M
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Det kan ju vara så att toppackningen hargått men att den inte drar in vatten i kylaren har nämligen varit med om det på en volvo med fransk V6:a saom jag hade för länge sedan. Gör ett komptest så ser du det rätt fort.
Gallrena som är i mitten av bilen vet jag att på min gammla 525:a 12V -88 var det bara friskluft på men på den nya kan man justera om man vill ha varmt eller kallt. Vet inte om du har den funktionen att kunan få varmluft där men om du har den och det inte funkar kan det ju vara ratten som du ställer varm/kallt med som inte funkar.
Det du skriver som skvalpar om det är inne i bilen kanske kan vara värme paketet elelr kanske någon anslutning till den. Är det blött under mattorna, om det är blött där så vet du vart vattnet tar vägen) annars är det någonstans i motorrumet.

Vet inte om det var någon hjälp eller om jag bara virrade till det meer.
Tack för hjälpen för det första!

Mattorna är inte blöta, det kan nog stämma att det bara ska komma kall luft i mitten ska kolla upp detta idag!

Att det skvalpar har jag kanske en lösning på, min mors Compact e36 tog in vatten i balken under bilen. Kanske detta på min också?

Men som sagt har någon varit med om detta tidigare?

En annan enkel fråga, skillnaden mellan Oilservice och Inspection?

MVH

ERIK M
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Luftat systemet ordentligt sedan du bytte kylare? Har du gjort de och inget vatten i cupen så skulle jag ta ett kompprov!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
När den kokade, gick nålen upp på rött?
Nålen gick inte upp till rött, stannade ungefär mellan rakt upp och rött.

varför?

Tack för hjälpen grabbar!

MVH

Erik M

wi
4
wille2
bmw e39 2002
hej...du har nog luft kvar i systemet,prova att vakumsuga den innan

Då har du en ganska stor chans att det inte gått åt helvete.
Då är det nog som wille säger luft i systemet.
Det finns ett mektips här på hur man gör det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.