|
|
|
|---|---|
|
Hej !!! Har läst på div engelska BMW sidor att skall man montera larm i en E-36 så är det bara att ta bort handskfacket och koppla in sig på den tomma 12-pins kontakten för orginal larm, jag har en Texalarm TXT155 fjärrstyrd Startspärr, när jag fick den monterad så kopplade idioterna inte in fjärr styrningen till C-Låset och om dem skulle göra det i efterhand så skulle dem ha 1500kr till (för att ansluta 4 kablar) så jag tnkte ,,, jag fixar det väll själv då...... och visst det e super enkelt OM MAN hittar kontakten ,,,, men i min bil finns det fan ingen... är det någon som vet vilka färger det är på kablarna med nedan funktioner. 1 Domelights 2 Trunk sensor (negative type) 3 Central Locking System, Unlock (+12V triggers) 4 Central Locking System, Lock (+12V triggers) 5 Hazard Lights (negative trigger) 6 Siren Connection 7 +12V Constant (Battery) 8 +12V Switched Through Ignition 9 Ground 10 Passenger Door Sensor (negative type)*** 11 Driver's Door Sensor (negative type)*** 12 Empty Jag behöver bara +12v & Unlock trigger & Lock trigger kablarnas färger samt var jag hittar dem.. och varför har jag ingen kontakt ,, bakom mitt handskfack har jag en alu burk som det står VDO på i det nedersta facket , en vertikal burk på höger sidan och sedan är det tommt i dem övre facken och ingen kontakt, enligt div bilder borde den sitta aldeles brevid eller under VDO burken ,, men inget ,,,,HJÄLP RazorBack | |
|
Prova denna länk: Länk //Niclas |
|
gossen |
Som sagt har vi monterat en hel del larm i 3an, jag har alldrig hittat den kontakt man läser om på dessa sidor, tyvärr. har letat efter den ganska ofta...... Björn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.