AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
705

Hittar inte Larm kontakten bakom handskfacket

an
35
anol64
320 -93
Hej !!!

Har läst på div engelska BMW sidor att skall man montera larm i en E-36 så är det bara att ta bort handskfacket och koppla in sig på den tomma 12-pins kontakten för orginal larm, jag har en Texalarm TXT155 fjärrstyrd Startspärr, när jag fick den monterad så kopplade idioterna inte in fjärr styrningen till C-Låset och om dem skulle göra det i efterhand så skulle dem ha 1500kr till (för att ansluta 4 kablar)

så jag tnkte ,,, jag fixar det väll själv då......
och visst det e super enkelt OM MAN hittar kontakten ,,,, men i min bil finns det fan ingen... är det någon som vet vilka färger det är på kablarna med nedan funktioner.

1 Domelights
2 Trunk sensor (negative type)
3 Central Locking System, Unlock (+12V triggers)
4 Central Locking System, Lock (+12V triggers)
5 Hazard Lights (negative trigger)
6 Siren Connection
7 +12V Constant (Battery)
8 +12V Switched Through Ignition
9 Ground
10 Passenger Door Sensor (negative type)***
11 Driver's Door Sensor (negative type)***
12 Empty

Jag behöver bara +12v & Unlock trigger & Lock trigger kablarnas färger samt var jag hittar dem..

och varför har jag ingen kontakt ,, bakom mitt handskfack har jag en alu burk som det står VDO på i det nedersta facket , en vertikal burk på höger sidan och sedan är det tommt i dem övre facken och ingen kontakt, enligt div bilder borde den sitta aldeles brevid eller under VDO burken ,, men inget ,,,,HJÄLP

RazorBack
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Prova denna länk:
Länk

//Niclas
gossen
Som sagt har vi monterat en hel del larm i 3an, jag har alldrig hittat den kontakt man läser om på dessa sidor, tyvärr. har letat efter den ganska ofta......

Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.