|
|
|
|---|---|
|
Ville vara skriva en liten varning till er alla. För en gång skulle hitta jag den bil jag ville ha och allt så bra ut när man kolla på bilen och provkörde den. Jag boka en tid på M-test och det var några småfel på bilen vilket jag inte haka upp mig på men det stora problemet var att mätaren var tillbaka skruvad med minst 5000mil. Boken såg seriös ut men några 10400mil hade bilen inte rullat enligt vad mätaren stod på. Gjorde ett besök på BMW i HBG och dom kolla upp bilen i tyskland och där var senaste registrerad mätarställning 153954 den 18/5-07. Service boken är den senaste stämpeln den 13/7-07 med en mätarställning på 102459. Detta avser en BMW 330i -02 med regNr BEP... Annonsen på blocket är tydligen borttagen idag. Men se upp om den dyker upp igen. | |
|
Det var det jag trodde, Var själv och kollade in en bil där i sommras, och fattade misstankar direkt på hur bilen såg ut och vad som stog i annonsen. Bilen är fortfarande inte såld!!! Jag lämnade stället direkt och tänker inte gå dit igen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
När jag våren 2007 spårade en mätarskruvd 530D som sålts av en BMWåterförsäljare i norra Sverige hamnade jag hos RÅ. Länk Kollade jag lite extra på deras försäljningsobjekt Har konstaterat att många importörer såväl firmor som privata använder sig av sk "målvakter" som står som ägare 0 under registeringsprocessen, som sedan försvinner ur faxutdragen när bilen säljs och tas i trafik och får då sin första officiella ägare. Råkade i spaningsarbetet i veckan hamna på en ökänd firma i södra Sverige, kollade av 10 st 0 ägarebilar nyimporter som inte var tagna i trafik. 4 av dess bilar stog på olika privat personer runt om i staden. Varför ? Tja firman slipper betala importmomsen på 6-7%, bilen säljs som förmedlingsuppdrag ? Firman behöver inte synas i mätarskruvar sammanhang ? på faxutragen och säker en del andra skumma orsaker. ///MVH Hasso Länk |
Angeleyes |
hasso: Mycket intressant inlägg! Det är säkert som du skriver...2 flugor i en smäll....slippa momsen och undvika att smutsa ner firmans namn! Vilka svin !! |
|
Blir andra bullar fr.o.m. måndag 4/2-08 med det då det blir nya rutiner vid import: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ursprungskontrollen lär ju inte göra det svårare att fuska med mätarställnigen. Den kommer nog att fortsätta i samma utsträckning som förr. Mvh Henrik |
|
|
Nej men du slipper det andra som Hasso nämner med målvakter etc etc allt för att man skall göra rätt för sig (läs:betala skatt/moms). Dessutom krävs ursprungskvittot av VV (orginal/vidimerad kopia) för att styrka köpet och min uppfattning är att det är oftast i detta led i importen "mätarjusteringen" sker... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
HAHAHA nu är den tillbaka på Blocket med samma säljare och nu med ändrad mätarställning. Var väntat. Det konstiga är att förra serviceboken var sista stämpeln runt 9500mil och nu har den även full bok med den nya mätarställningen. Kan bara varna åter igen att bilen är en stor bluff. Länk |
|
|
Inte så men någon 2002 kan den väl ändå inte vara, den är ju "pre-facelift". Är inreggad som 2001, men det undrar jag om det stämmer...... Inte många rätt på den bilen. |
|
|
Hade jag varit hemma i Helsingborg før tillfællet så hade jag åkt dig før att inspektera bilen OCH servicebok. Ingen annan i HBG som vill kolla upp det før skojs skull? :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Bra läsning!!!! Häng ut de små "#¤%"&! ordentligt!!! |
|
| Mycket bra!nu säljer dem inte fler bilar,vi är ganska många här!TACKAR. | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Intressant artikel. :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Äntligen. One down and many to come... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Gött å läsa =) Tror dock inte det vad han som torska denna gång =( Undrar om dom har sålt bilen då den inte finns kvar på blocket mer. Tycker synd om köparen iaf. | |
Jag har kollat upp bilen som Gizze kikade på häromdan, Råå har återställt mätaren och fixat rätt servicebok och bilen är bes 080228 med 152161km och tagen i trafik o såld till Lidköping 080530. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.