|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Om man kollar på Länk så ser man att deras ECU box till 325d och 330d exakt samma hästkrafter, och samma acc-tider. Är det EXAKT samma motor? Bara programvaran som skiljer? Koppling, växellåda och alltihop????? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" | |
|
99,9% säker på att det endast är mappen som skiljer. |
|
|
Vore jävligt intressant att veta.... =) =) Bara o köpa en trimmad ECU genom Hartge då så får jag 271 hästar ur min 325d..... :D Sen kan man ääga måånga trötta bensinare =) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Kraftigare automat på 330d, däremot är den manuella lådan likadan på båda - och då borde det vara samma koppling - men den har olika delnummer på RealOEM: Länk Mvh |
|
|
Alltså är det en dålig idé att trimma en 325d om man har automat. Mvh |
|
|
Fast nikeman har ju beställt manuell så trimma på ;) |
|
|
Jag har beställt manuell som sagt så aut-bekymmer slipper jag =) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Kör hårt! =) Men brukar inte Hartge ta löjliga överpriser? ESStuning ligger närmare och de har ett riktigt solitt rykte, 895 Euro är väl hälften av vad Hartge tar?? Länk Länk Mvh |
|
|
Ja, Hartge's box kostar 1800 Euro, har också undrat varför den är så dyr jämfört med andra fabrikat. //Anders |
|
|
Oj... 1800 Euro är mööe pengar. Någon som har exakt koll på vad ESS kostar? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Står på deras hemsida, €895. Betalade iofs ~€750 när jag var där, men då hade dom inte ens 330d på hemsidan. Släng iväg ett mail annars, dom förstår svenska. Klart du ska till ESS, ska själv tillbaka dit i typ april (när sommardäcken åker på) om du vill sammköra :) |
|
|
Hmm kanske vore något? :) Var i Norge ligger det? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Länk |
|
|
Oj. Riktigt nära dit ju!!! Jag har mailat ESS för lite mer info iallafall :) Vore ju skitpotent med en 280 hästars BMW diesel =) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
| Detta verkar ju riktigt intressant. Skriv gärna en uppföljare på detta.. | |
|
ESS vägrar ju tydligen att svara på Email... Hartge har svarat genom sin svenska leverantör SAM Steffansson att det är EXAKT samma alltihop......... Mer info kommer framöver. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
| Prata lite med Fantastiska Z4:an och Arscher, de har kanske lite att berätta om ESS..? | |
|
Telefonerar du till ESS får man du de svar man behöver, gissa hur många email de får och hur många kunder det blir?:) Hälsa från Asken:) Mvh Asken Som sällar sig till gamla gubben som är övertygad att Internet är överskattat. Varför? Jo den mänskliga kontakten tappas och människan blir mer som en maskin än människa:) Sen blir ju all ström klimatuppvärmande datorer överallt:)*ler illvilligt åt telefaxen* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.