|
|
|
|---|---|
|
Då var det dags att be kunskapsbanken om hjälp igen! Som rubriken lyder så hastar min serviceindikator från nyservad till en grön markering kvar i ett nafs. Fick batteriproblem i höstas och det ville sig inte bättre än att det nya BMW batteriet var sönder det också vilket resulterade i det ena konstiga elfelet efter det andra.... Nu har jag sedan en tid ett väl fungerande batteri. Däremot har det hänt igen att serviceindikatorn gör så här. Det började med att den lilla ramen runt de gröna markeringarna blinkade och häromdagen försvann fyra markeringar. Bör väl nämna att pixlarna i huvudinstrumentet inte gillade det här med dåliga batterier och har blivit mycket svårläst. Har jag kokt något när humöret och tålamodet har försvunnit i takt med allt blåare fingrar som stressat fram startkablar under småtimmarna? Och hur löser jag detta? Känns inte aktuellt att göra en lov runt BMW varannan månad för detta fel... | |
|
Någon? Enligt BMW inget ovanligt fel. Deras åtgärd, byte hela kombiinstrumentet... Måste finnas någon på forumet som gjort en fulfix på detta!? |
|
|
Hmm... Hux flux var alla gröna lampor tillbaka!!! Men säg den glädje som består? Två dagar senare så är det åter bara en grön lampa som lyser. Det måste ju vara någon slags glapp. Innan jag härjar ur huvudinstrumentet för kontroll av kablage och lödningar så undrar jag om någon vet var jag ska börja titta på? Fyll gärna på i min monolog vad jag bör göra, för min E38 karta är ännu helt outforskad. Även om du bara har en gissning så välkomnas den varmt, ty i den blindes rike är den enögde kung... |
|
|
Om du skaffar nytt instrumenthus skall du kunna nolla servicar på ett enkelt sätt: Länk Andra med liknande problem som ditt: Länk displaytest: Länk test 2 här: Länk /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.