|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en projektbil som har samma delar som M3 3,2 överallt... Skulle skruva på vinterfälgarna fram för att kunna rulla bilen i garaget. Fälgen som är en 16" BBS tar i fjäderbenet fram!!!? Det sitter inga bromsok monterade på bilen just nu. Är det så att det inte funkar med vissa 16". JA gtrodde at tdetta var pga bromsoket men det verkar även som att min BBS fälg hamnar för långt in... Ngn som vet ngt om detta? Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
|
Såg att M3 3,2 ska ha ET 40 fram, tror att mina har ET 20... Borde ju vara det i kombination med 16" kanske... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Hej. Jag sitter och småflinar lite.... har du allt i samma delar som M3? Någon kanske borde informerat dig om skivorna som är 315 mm... Minsta däckradie som går på är 17 tum fram :o) hoppas det löser sig. //Christofer |
|
|
Hej, Jag hade nog med flinat om jag vore du, verkar ju helknäppt lr hur?? Det är en lång men rolig historia som spårade ur, därför är svaret på din fråga ja... Fälgarna som ska sitta på bilen är på breddning och polering. Därför tänkte jag slänga på ett par andra 16" för att kunna flytta bilen i garaget och detta gick inte jättebra, därav tråden... Bromsarna är inte monterade än, M3 E46 skivor och Porsche 996 ok... Bilen finns här: Länk Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Känner att jag måste förklara mig... =) Hade jag velat ha en M3 hade jag handlat en, iofs älskar jag dem men tanken var att trimma den bil jag hade, bara för att jag kan och för att det är kul... Så vad gör man när lådan går sönder? Man köper en M3 låda för att de håller. När man vill ha bättre bromsar! Köper M3 spindlar och monterar värre grejor än vad som sitter på M3:an. Mer känsla i ratten! Byter till M3 styrväxel och bärarmar... Aha, vad kul att renovera en så fin motor som en S50B32! Varför inte modifiera den lite den när den ändå är nedplockad?? Balansering, viktjustering, går den att optimera mer? Osv. Vid det laget började bilen likna en 3,2 så jag bestämde mig för att utgå från M3 3,2 specen och byta de grejor som var möjligt till bättre, typ bussningar, bromsar mm... Samma sak gällde med karossen. Seidl huven är snygg men gillade inte skärmarna till, plåtbredda själv osv... Typ så, det är beroendeframkallande att sätta igång... =) Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
pg_ice |
BlueBeemerBoy: jag tror du har missuppfattat det här med bilar dom är till för att köras ;) |
|
BBS RS 16" går att använda! M3 E30Länk |
|
|
pg_ice: Inte du med ;-) haha tro mig när den blir klar då j*a ska den få gå... Ska göras riktigt annars kan det kvitta... Abbe: Ska ju bara ha mina 16" på i garaget i brist på annat så det var därför. Vet du vad de har för ET? Mina heter Formula RB och har ET20 tror jag... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Jag tror det är ET 20, kommer inte riktigt ihåg. M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.