AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.234

Tillverka egna baklysen i genomskinlig plast?

Sida 1 av 2
Har de senaste dagarna sökt med ljus och lykta efter en beskrivning på hur man skulle kunna gjuta egna lampglas till baklysena.
Jag har en 518iS -88 som är mörkgråmetallic och jag har fått för mig att det skulle kunna vara snyggt med helvita bakljus, detta efter att jag såg en 745 i liknande färg med helvita glas. Jag vet att SBP kräver en röd reflex på var sida, så man får väl sätta dit nåt till besiktningen/byta bakljus då.

Jag tror att jag skulle kunna pilla loss alla glas på en lykta i bak så att man skulle kunna tillverka gjutformar, men där tar mina kunskaper slut.

Hur tillverkar man formar? hur gjuter man bakljusen?
nån som har tips/länkar?

Har någon provat på att göra nåt liknande?

Rasslar runt i min gamla 518
Ja skulle mycke väl kunna tänkas att ha klara glas fram på min (blinkres alltså) ovh även bakljusena skulle inte va helt fel att ha klar glas på nån som vet hur man ska gå till väga där då?? Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
Jag vet att det finns vita blinkersglas fram för 500 kr på ett ställe jag hittade via E28-registret adressen till shopen är Länk

men...jag skulle vilja ha mer än vita blinkers..helvita bakljus...hur gör man?

Någon lade in en länk till en firma som tillverkar helvita bakljuse, men jag hittar inte det inlägget.

bjernler, svaret finns här någonstans på forumet, du kan ju prova att söka, kanske har bättre tur än jag.

Fredrik M - Z3 2.8
Hej det måste vara den här ni letar efter Länk

mvh Stephan
Där var den ja, lika bra att lägga till länken i webläsaren.

=)

Fredrik M - Z3 2.8
Jo, den tackar man för...ska ta reda på hur mycket dom vill ha. Har ju gett 10000 för bilen och kan nog tänka mig att lägga ner lite till...det är inte nån rost på den :)

ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Jag fixade vita fram blinkers till min gammla 318iS.
Det tog knappt 5 min att fixa..

///Haidar
Haidar, tillverkade du dom själv då eller köpte du dom?

ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Tillverkade dom själv

///Haidar
Hur gjorde du då?

vad behövde du? tog det lång tid? komplicerat?

På e30 är det enkelt att göra vitt blinkersglas fram, bara att ta en plexiglas skiva och kapa i rätt form, blinkersen är helt platt på e30...

Vanlig plexi går ju att forma med värme...om man nu vill ha glaset lite böjd eller vinklat...

Patrik L
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Exakt! det är mycket lätt att göra till E30...

Jag gjorde den av sånn plast man har till lampor..

Kan visa en bild sen....

///Haidar
X/
49
X///M JOCKE

BMW X///M 2,4 24v COUPE
Jag vet inte hur det ser ut på e28:an men till e30:in köpte jag vita avlånga reflexer till en släp kärra(15:-/st). kortade av 5mm på var sida och borrade hål för skruvarna.Satte sedan i orangea blinkers lampor.Inte ens besiktningen sa något.
X/
49
X///M JOCKE

BMW X///M 2,4 24v COUPE
Jag vet inte hur det ser ut på e28:an men till e30:in köpte jag vita avlånga reflexer till en släp kärra(15:-/st). kortade av 5mm på var sida och borrade hål för skruvarna.Satte sedan i orangea blinkers lampor.Inte ens besiktningen sa något.

X///M JOCKE
på E28:an är både fram och bakblinkersena välvda...

kogge
hallå bjelner. det låter intressant med helt vita bakljus. får du reda på hur man gör så snälla hör av dig till: kostaskasmeridis273@hotmail.com jag ska själv söka o försöka få reda på hur man gör eller om där någon som håller på med sånt.....
MVH kogge
det var nåt i stil med Länk jag hade tänkt mig...
får se hur det blir. Träffade på en kille med en E28 på emmaboda som hade bakblinkersen gjord av lysrörsarmatursplast *puh*
Såg jättebra ut på långt håll, hyffsat på nära.

Har dessutom lagt ut lite bilder på min 518 på Länk
BmwMutte
ingen som vet hur man bygger vita blinkers till E28?
Helst runt om...
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
BmwMutte:

Det enklaste är ju att beställa färdigt !

framblinkers <--- Länk
sidoblinkers <--- Länk
bakblinkers <--- Länk

har köpt allt det där och det blev perfekt , blev lite förvånad dock , över sidoblinkersen , trodde man bara skulle få själva glaset eller själva blinkersen men man fick sladdar och hela kittet för 399:- :)

sen om man vill ha vita broms , dimljus och parkeringsljus bak så kan man ju alltid kontakta Länk och be dom gjuta av dom ! kan bli kostsamt men smakar det så kostar det...

/Mvh Göran
84
179
84Anty
BMW 325 Coupe -94

BMW 520I -83
Jag har blinkersglas fram till E30 karosssen..både till M3 och vanliga
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.