|
|
|
|---|---|
|
jaha då var det dax igen. Har precis bytt vattenpump o märkte hur hela systemet hade läckt under natten. Rev dän expansionskärlet o märkte hur det flödade i botten vid nivågivaren. Hur i hela fridens namn har den helt plötsligt kunna börja läcka?. Det märkliga är att jag ser ingen O-ring el. nåt som tätar i kontakten...skumt. Så nu vet jag inte om jag behöver byta hela expansionskärlet+givare. Någon som har nån idé om vad som kan ha hänt Tommy | |
|
Detr är standardfel på V8orna. Det bästa är att byta hela kärlet. Kostar inte så många hundralappar. På min förra 540 sprack hela kärlet mitt itu under en fullgasacceleration. När jag sedan plockade bort det märkte jag hur nivågivare o dylikt låg i småbitar i kärlet! hade vittrat sönder! Mvh |
|
|
hej, vet någon om 523-orna brukar ha såna problem med expensionkärlet. Ska snart byta termostat+hus(fast den funkar som den ska) på min 523 -99 19000mil. Så undrar om det är kanske lika brabyta kärlet oxå.Ska resa långt på sommaren till värma länder. tacksam för svaret sutko |
|
|
Jag har förstått att det är ganska vanligt men det är ju så märkligt att den börjar läcka när jag haft dän systemet. Dessutom rörde jag ju aldrig själva givaren i expansionskärlet där det uppenbarligen bara pissar ut. Är det någon mockajäng som ska täta innifrån men som kan ha halkat på sniskan om man lagt kärlet ner? Tommy |
|
|
Där läcker det som fan från min också men fattar inte hur eller vad som ska täta. Ser inget spår där en o-ring kan sitta och kan inte heller minnas att jag sett något som ska täta där. Bytte nyss kylare och nivågivare men sparade expansionskärl eftersom det verkar friskt för övrigt. |
|
|
Min började också läcka vid nivågivaren i förra veckan. Bytte givaren och expansionskärlet. Det ska inte vara nån tätning emellan. |
|
|
Lyfter den här tråden då jag tror att jag har samma fel Dock en märkligt fenomen. som alla andra så kommer läckan från undersidan vis kärlet, men jag tycker mig inte se att det kommer från nivågivaren, (den fungerar för övrigt) uran i skarven ovanför där det "vita" kärlet övergår i svart plast. rinner som bara den. hade lite svårt att de exakt vart det kom ifrån jag började fylla på nytt vatten. (lite svårt med hassos mektips hur man luftar kylaren var till stor hjälp). det skumma nu är att det inte läcker längre. Det fullkomligt rann förut. men nu verkar det va tätt. eller kan det vara så att vatten inte har kommit fram eller att det ligger någon luftficka?? skumt. Bilen hat stått på tomgång i nästan 30 min och jag tog en liten tur på 5km. temp mätaren inne i bilen var helt norma. och inget vatten läcker. Dock så ser man lite lite ånga när man tittar ner som kommer från botten. Det blir heller inget övertryck i expansionskärlet så jag antar att man skall byta det ändå....men som sagt. jag tycker det var skumt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.