AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.160

M3 E30 + jänkepolisbilar = kul video!

Sida 1 av 2
Denna är häftig!

Föraren är 15...

Länk
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Hmm... Undra varför han gav upp.

who dares wins...
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
föraren gav väl inte upp?! tyckte jag hörde att de sa att M3:an gick sönder!!! men jag kan ha hört fel!!

Ska det vara på det viset?!
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
stensth: Du hörde rätt, BMW:n gick sönder. Tack och lov, killen hade väl kört ihjäl sig själv eller nån annan annars.
st
2.200
stensth
han körde rätt friskt med den... med tanke på att det var drygt 350 hk i polisbilen så gick M3:an bra tycker jag med enbart 230 hk!

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hehe, kul när polisbilen inte klarade att undanmanövrera utan sladdade av!
Inte ett bra exempel på bilkörning kanske, men ett bra exempel på BMW:s väghålning var det! :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ganska kul jagar en bil i 200+ och snuten roppar in "numerous lane change violations" :)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha..tänkte på det också! :)
Ganska irrelevant i det läget...
M3:an gick inte sönder, och han gav inte upp heller!
De fick inte tag på honom på de bilderna. Bilderna där de säger att M3:an "blows up" är samma som när han tvärnitar och byter riktning tidigare i filmen.

Den där filmen är riktigt amerikansk polis propaganda.
Tänkte om lite;)
Eftersom de visste hur gammal han var som körde och att den hade kompressor så fick de nog tag på honom och bilen gick säkert sönder.
Men det var inte på de bilderna iaf!
st
2.200
stensth
ILiveToRide: var det inte polisbilen som hade kompressor? eller har jag fel?!

Polisen hade en chippad LT1:a, Corvette motor.

M3:an var överladdad.
st
2.200
stensth
oki... då hörde jag fel då när jag kollade på filmen som hastigast!

gu
394
gurr
M5 -95
förhållandet vikt/hk/bromsar verkade inte lira sådär jävla bra på camaron. men va vet jag, mitt arma luder.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
US poliserna kör väl "Caprice Interceptor Version" (låter tufft, hehe.. :) vilket är en Caprice med lätt trimmad Corvettemotor (vet ej vilken årsmodell, men när de kom var de lätt trimmade, nu är säkerligen vetten värre igen).

Har sett någon till salu i sverige, antar att jänkefolket får ståfräs när de ser en dylik eftersom en poliskörd importbil med några år på nacken (6-7 år tror jag) kostade över 300 laxar. Är det inte så att M3:an puffar till poliserna när de åker ut i gruset? Det tyckte jag mig uppfatta.. men jag är inte säker.. det är en jäkla åktur i alla fall (måste säga att killen verkar ha hygglig koll på läget, 15 år gammal.. egentligen borde han väl ha smällt i första omkörningen).

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Tyckte han sa i filmen att han åkte Camaro.

/Bimmerman

Länk
Alltså filmen under då m5 mot 911...
Vilken flopp för märket......
Bmw rockar.......
M5 mot 911...

BMW i all ära, men bilen framför är snabbare runt ringen. Om jag inte ser helt fel så är det en 911 turbo. Den skulle näst intill åka 8:or runt M5:an om det satt en hyffsad chaufför bakom ratten.

Känns som hybris när killen i BMW:n säger "make way for a superior car"

Kommer säkerligen få skit för inlägget,
men va f-n... :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror inte du kommer få skit de flesta har tillräckligt med vett för att förstå att bmw m5 inte är världens snabbaste bil och sen är ju inte 911 turbo riktigt i samma pris/vikt klass. En helt annan liga helt enkelt. Men kul att se på ;)
Acey

Du verkar vara en som skulle uppskatta den här länken...
Ingen BMW men en ruskigt bra film.
Värd att ladda ner..
Länk

Glömde visst länken... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.