|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Känns som mer än 95 % har en vit alt har beställt en vit 1-serie - är det enbart min uppfattning eller vad säger ni!? Inget fel med färgen, jag bara undrar... /A... | |
| Jag har en vit 3-d, ni kan ju dock ge er fan på att jag sticker ut från mängden när 19'' åker på. Bams! | |
|
Visst känns det som färgen är överrepresenterad på AP :-) Dock är det sällan jag möter en look-a-like på vägen. När mina pulverlackade svarta fälgar åker på med en sänkning till sommaren kommer jag inte se någon look-a-like alls på vägen. More: Ska du sänka din kärra efter 19" CSL åker på? Coilovers eller fjädrar isf? Mvh, /Wille |
|
| Ingen sänkning. | |
|
Länk Länk |
|
| Förstår verkligen varför det är så populär - den är de facto riktigt snygg! I början var jag riktigt skeptiskt till färgen men efter hand har den kommit mig allt mer närmare... Lite som z3 coupe... =) | |
| Varför ska det vara så svårt att läsa igenom texten innan man sänder iväg den... Sorry för jobbiga stavfel... =) Läs; Förstår verkligen varför DEN är så populär - den är de facto riktigt snygg! I början var jag riktigt skeptiskt till färgen men efter hand har den kommit mig all mer NÄRA... Lite som z3 coupe... | |
|
Ni kan bocka av en vit 5-d på mig..... Länk |
|
|
WilleW Har du sätt mina länkar ovan? Svarta 19" med polerad kant. |
|
|
Julleruff -> Är du nöjd med Silver Seal behandlingen? Jag blev erbjuden att få den utförd för 1500:- av det ställer där jag brukar få bilen tvättad. Förövrigt ser din bil urgrym ut. Min kommer att se likadan ut. Sjukt nöjd med att jag tog vitt och M208. |
|
|
fredo: Jag är mycket nöjd med silver Seal, det är fjärde gången jag lagt fått det lagt på en bil. De två sista gångerna har det dessutom varit den nya/nyare Nano2k (Länk som har stått sig mycket bra! Jag har blivit ett fan av Smartab och använder bara deras produkter numera, kanske därför det funkar!?! Bra med Silver Sealen är också att det är lov att "vaxa" med ett av smartabs utställningsvax, Platinum (Länk uppe på Silver Sealen om man någon gång vill ha lite extra puts. Platinum är ej konsumentprodukt men finns här, Länk Så litar du på "stället du tvättar bilen på" så är det bara att köra. Jag ger 2000:- för behandling på ny bil men då får jag med ett paket med rengörings/tvättprodukter också. Tack så mycket!! Grattis till bilvalet och lycka till med bilen när den kommer!! |
|
|
Varför går det inte redigera inläggen?? På de två första länkarna måste du ta bort ett ) på slutet i det nya fönstret..... |
|
| Jag tror jag var först i Sverige med att beställa en vit etta. Den beställdes i oktober 2004. Försäljaren försökte få mig att byta färg många gånger under resans gång, men när den väl kom så var han lyrisk. Resten är ju historia....Den vita färgen har kommit för att stanna. Kul att vara först dock. | |
| Har faktiskt varit "otrogen" och köpt en Audi A4 Avant. Hämtade ut den förra veckan. Vit förstås, med S-line Edition + mycket annat godis. Kanonsnygg. Har dock inte bytt bort 120:in utan det blev V40:in som fick lämna "stallet". Så nu har jag två vita bilar. Härligt! | |
|
Hej! Jag har en alpinvit 118i -06 som jag skaffade innan hyserin kring vita ettor startade här på forumet. Jag tar åt mig äran av att ha startat trenden.. Bellner |
|
|
Vit 5d med M208-fälgar, utt sept -06 Hade tjejen fått välja hade det blivit en silver men jag lyckades övertyga henne med att vitt är billigare... ;) |
|
| PS: Har sett en till vit här uppe, men övervägande delen ettor verkar ligga hamna i färgskalan blått-grått-svart. En och annan röd kan man också stöta på ibland. Vitt är klart underrepresenterat. | |
| Sedan är det ju trots allt vi "entusiaster" som hänger här, kan tänkas att det är mer troligt att vi väljer en färg som Alpinvit medan majoriteten av de "vanliga" köparna inte gör det. Hoppas inte att 95% av alla nya 1:or är vita... | |
| Julleruff -> Tack för infon! Dom har också Nano2k, och dom är grymt noggranna. Det blir att boka in en tid. Är det något som säger att man ska vänta en viss tid innan man gör det eftersom bilen är ny? | |
|
fredo: Ju tidigare ju bättre sa min recondare. Helst ville han ha bilen direkt från handlaren så det inte är smuts på insidan av dörrarna m m. Sen villa han behålla bilen över natt så det fick härda första dygnet inomhus. Sen får man vänta två veckor innan första tvätten. |
|
|
ryk 330xi: Mycket snyggt! Mina fälgar blir mindre men kolsvarta (ingen polerad/färgad kant) :-) Är det orginalhöjd på din 120d på bilderna? (d.v.s. inga "sänkfjädrar" eller ställbara chassin monterade?) Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.