AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.341

Hur många svensksålda z3 m coupe finns det?

Har letar som en tok efter svar, men de gamla trådarna verkar bara innehålla uppgifter om totala antalet såld z3:or... Har hittat en svensksåld m coupe som verkar riktigt intressant, varför jag skulle vilja veta hur många det finns..? Som vanligt mkt tacksam för era svar! Mvh A...
5 st, kan det stämma!?
pl
37
plucke
M coupe -99
Fem? Det låter väldigt lite tycker jag... har ingen aning men skulle gissa på 15-20st minst.
Vad är det för någon du har hittat?
Det byggdes 2178st vänsterstyrda M Coupe med S50-motorn för hela världen. Inte troligt att 15-20 st såldes nya i Sverige skulle jag tro då?
En som är just ägare av en svensksåld z3 m coupe...

Finns det verkligen ingen som vet!?

//A
pl
37
plucke
M coupe -99
Hehe nice om de verkligen är så få sålda i sverige...nice när jag en dag ska sälja min :)
Haha... Nej, men jag har verkligen ingen aning hur många det kan röra sig om...

Har i var fall hittat en svensksåld svart original m coupe för ca 220-230 tkr... Bilen har rullat ca 6000 mil - köpläge?

Eller ska jag buffra på med en 130 istället!? Hjälp, har verkligen ingen susning... =)
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Klart du ska ha en M-coupé, sv-såld eller ej ;)
130 är inte riktigt samma sak...
Provkörde en 130 igår och nej, det är inte alls samma sak! Kände direkt att m coupén är given - det är ju den jag vill ha! Ja, ja, ett litet missöde i tankeverkstaden men nu är jag på banan igen! =)
pl
37
plucke
M coupe -99
Skönt att höra! På vilket sätt kändes 130 inte rätt?
Alltså 130 är en helt underbar bil, inget snack om saken. Härlig prestanda rakt igenom! Men... I förhållande till M coupe saknas det där lilla extra som är svårt att definiera men som jag tror du vet jag menar... 130 är mer än standardbil medan m coupe är en ren sportbil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.