AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
931

Frågar jag igen.. nån som VET vars fläktmotståndet sitter, och HUR det ser ut.

är less på att gissa.. har haft löst plattan under pedalerna, men vart inte klokare för det.. endel säger bakopm handskfacket, andra under pedalen..

detta är altså en E34 -88 535.

och har redan läst på FAQ utan att bli spec mkt klokare.

är det ingen som bytt detta eller rengjort det på en likadan modell som kan guida mig eller kanske rent av ta nån bild på vars det sitter , och hur det ser ut?.

msåte man köpa en haynes för att lyckas hitta det.. det är juh frunktansvärt omanligt att läsa bruksamvisningar/hand böcker av alla slag ;) *asg*

så snälla, inga "jag tror det sitter bla bla bla, det sa polaren osv" utan.. helst nån som gjort det.. för jag bli förgrymmad på att inte ha nån normal fläkt-funktion när det blir kyligare på kvällen.

/mvh jocke
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Här får du ytterligare ett tveksamt tips. Det sitter garanterat nånstans i värmepaketet för att det ska kylas utav fläkten. Antingen kommer du åt det innifrån kupén eller så så får du dyka ner i torkardiket utifrån och kolla. Det går ett antal kablar till och från motståndet. Vet inte exakt antal men ca fyra, fem stycken varav nån är av grövre diameter...

who dares wins...
nåja.. jag väntar och kollar om nån vet det .. för jag är ochså medveten om att det kyls av luften från värmepaketet.. men jag har ingen aning om hur det ser ut, och det är juh inte direkt en lite area att försöka hitta nåt som man inte ens har nån slags hum om hur det ser ut eller vars det sitter egentligen..

hoppas på att nån bytt/rengjort detta på en sån bil som jag har...

tips och ideer är välkommna såklart, men jag har nog redan tänkt på det mesta.. vill ha konkreta svar helst.

/mvh jocke
Deliq
Kolla i mektipsen:
Länk
det visar E32 men skillnaden mot E34 är mariginell

M V H // Deliq
Jokko: mannen du behöver hjälp av är FOLKE, det vandrande Haynes uppslagverket... maila honom..
An
20
Andreas Thorell
320i Touring-99

Bmwcs-3277
Tjena.
Sitter i samma båt som dej,typ!
Letar också efter fläktmotståndet,har fått info om att det ska sitta snett ovanför gaspedalen,det ska gå 4 grövre kablar till det har ja för mej.
vad har denna FOLKE för email då?

/mvh jocke
Leta rätt på ett inlägg av honom och klicka på namet ( eller om det nu är på gubben ute i vänsterkanten)
Har i dagarna åtgärdat mitt fläktmotstånd.. fungerade endast på 4'an innan..
Var förutseende nog att fota det hela lite.. bilderna är ifrån en BMW 325 -93..
Motståndet åtgärdades med hjälp av en lite fil på diverse poler..
Länk
Här ser du hålet där motståndet ska sitta:
Länk
Kanske en liten tydligare bild vart motståndet ska sitta.. kabeln som ska fästas i motståndet hänger på denna bilden:
Länk
"en liten fil" ska det stå.. inte "lite fil".. blir nog inget bra med fil på fläktmotståndet..
skit schysst.. men svårt att se på bilderna vad som är upp och ner osv.. du kan inte ringa in vars dom ska sitta på bilderna och sådär.. det är altså under rattstången, ovanför pedalerna som du är och fotar?

/mvh jocke
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Till Jokko, hur mycket skall du ha för din 2000-69 och vilken färg och miltal har den? Vi har själva haft en 2000-69a i familjen som köptes helt ny 69 och kostade då 22000kr....färgen var mörkblå....och bra gick den faktiskt trots sina ynka 100hk idag sett.
saProPro-medlem
72
sab
525tds touring, -93
Motståndet sitter ovan gaspedalen, det räcker med att lossa tygtäckplattan till höger (en skruv) om du är lite pillig. Det sitter en kontakt med 4 kablar i, ta bort den. Motståndet sitter med klämmor, "håll isär" dessa och peta ut motståndet. Om fläkten bara funkar på 4an så behöver du inte byta motståndet, med all sannolikhet är det bara en av (de två) kopparnitarna som glappar. Löd fast dessa igen (alt. banka fast) testa med ex. ohmmeter och vips är det fixat gratis och franco!!
FRIFRAKT, jag vet inte riktigt, det är farsan som äger den egentligen..

den är ruggit fin, en äldre karl som haft den och renoverat den i flera år, vi har den bara som sommarbil, dvs vi kör mkt lite med den, den gick igenom besiktningen utan anmärkning och går kanonfint, originalstereo, och originalhögtalarna från -69 sitter kvar, och låter till min förvåning mkt bra, den har alla papper osv.. är en riktigt entisuast bil.. om du är intresserad lr nåt kan du ringa på 070-5413680 eller 0921-73336 och snacka med farsan, fråga efter Roger, han kan berätta mer om den..

vad ha nvill ha vet jag inte.. han har sagt bud, svårt att värdera en sån där bil, men ring honom vid intresse.. han berättar mer än gärna om den.

/mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.