|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Har M40 motorn 8v kan jag tänka mig. Kan man slänga på toppen ifrån en 318is -90 asså 16ventils toppen, utan att behäva 'byta så mycket mer ? Eller ska man sätta i en M50 2,5l istället ? | |
| Toppen passar inte. | |
| hmm jävlar skit.. Men antar att byta hela motorn passar på växellådan och allt annat ? måste byta box oxå isåfall antar jag. Men är det kanske bättre alternativ att sätta i M50 ? För det ska väl inte vara några problem att besiktiga med m50 i en 318 som är årsmodell 88a. | |
| Den går inte igenom besikningen med m50 motorn | |
| jaså.. Tänkte att det var en 88a då borde det gå att besiktiga väl ? 16ventils motorn är inget problem antar jag eftersom det också är en 4a. Men vad behöver man göra för att bes med m50 motorn då ? Man har ju inga avgaskrav osv på en 88a så trodde det skulle gå bra. | |
| Det spelar ingen roll du får aldrig ignom bilen ändå, bygg om 320 som du har till 2,7 liter motor du får en mycket trevlig bil det kan jag lova | |
| Oj, har ingen 320 längre. Hmm så man kan aldrig få igenom en 318 med m50 synd. Ingen BMW 6a över huvudtaget ? tänkte på den som sitter i e30:n ? | |
| är det mycket man behöver ändra på för att sätta i 16v motorn i en 318i 88a ? | |
|
Om du bygger om tillräckligt mycket så du kan typa bilen som "ombyggt fordon" kan du få den godkänd med M50. M42 (16v 318iS -90) passar bra i en 318i-88, oavsett om den har M10 eller M40. --- Going sideways. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.