AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
638

trasigt slutsteg?

si
7
sik
320iA-98
Ljudet har gett sig i min orginalstereo. Stora systemet med orginalslutsteg i skuffen. Troligen är det steget som gått. Hur fixar man det på enklaste sätt? Har hört mig för på bmw, det kostar ca 3500 för ett nytt steg, är det det bästa att göra med tanke på kostnaden?
Med ganska stor säkerhet kan man gissa att du får dålig valuta för pengarna! Å andra sidan får du en pryl som pluggar rätt in, och dessutom kan det kanske gå att reparera slutsteget. Du kan iallafall ta ur den och öppna och titta om det varit varmt någonstans. Kan vara värt nånn hundring att byta nånn del på chans, eller hur?

Fast lägger du på lika mycket till och köper nya högtalare också, och kanske en sub ...

Mulle
Var du nöjd med ljudet som det var innan??

Då tycker jag att du ska ta steget till en TV/Radio rep.

Ett slutsteg är ingen avancerad konstruktion så kostnaden blir nog försumbar jfr 3,500kr...

Har du tur så är det nånting annat som krånglar, låter ju lite konstigt att steget ska pajja på en så ny bil.
kanske in signalen, strömmen, jorden, högtalaranslutningarna, säkringen, telemute...
Har du mätt nånting vid steget??

/danne
Pu
14
PutteM3
M3-97 SMG
Samma problem för mig, men det börjar funka igen om bilen står i solen eller i varmgarage över natten.
Har letat febrilt efter fukt/korrision mm. Men hittar inget :-(

Putte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.