AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
644

Ventil/filter i servon på E30?

An
3
Anders Lindholm
320/Alpina B6 3,5 -89
Ska köpa BMW igen, en E30 som servon inte vill vara med på.
Enligt ägaren är det en ventil/filter (kommer inte ihåg vilket) som måste göras ren/bytas? Har kollat på realOEM men kunde inte hitta något där, så kan någon hjälpa mig?

An
3
Anders Lindholm
320/Alpina B6 3,5 -89
Pratade precis med ägaren, det var ventilpaketet i själva styrväxeln som antagligen var tvunget att rengöras/smörjas upp då bilen stått några år.
Han hade provat med tre olika srevopumpar och spolat genom slangar och rör med olja men felet var ändå kvar.

Någon som har en bra sprängskiss på styrväxeln?

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Samma problem här fast min läcker, så en packning behöver bytas. Så om någon har en sprängskiss vore det som sagt bra!

Tack för lånet av tråden!

Das leben ist kein probelauf!
An
3
Anders Lindholm
320/Alpina B6 3,5 -89
Verkar inte som att det är någon som vill hjälpa oss med vårat problem Andy =(

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Nej det verkar inte så... ja kikade lite på eBay nyss och hittade en packningssats till styrväxeln med OE nummer som överrensstämmer med realOEM för 49 euro. Funderar på att beställa en sådan och lämna in den till en mekaniker här i stan, alternativt försöka själv.

OE Nr. - 32 13 1 132 798

Det finns ju en "liten" sprängskiss på realOEM, har du sett den? Där får man iallafall en uppfattning om vad som ska sitta var =)

Länk

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Fel av mig, den sprängskissen har ju inget med innehållet i växeln att göra...
My bad!

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Nu har ja hittat en! Med monteringsanvisningar också. Dessutom hittade jag reparationssatsen billigare hos Schmiedmann.com, så till våren blir det styrväxelrenovering.
Hör av dig om du vill att jag ska skicka den till dig!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.