AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.853

Erfarenheter av Väsby Biltorg AB?

st
12
stålgrå
X5 4.4 ia -02
Har hittat en svensk bilhandlare på Mobile.de som har intressanta priser, nån som har haft chans att handla med dom och har någon feedback??
Hittar ingen info på Yreg.se så jag är lite skeptisk, men priserna är väldigt lockande.
st
12
stålgrå
X5 4.4 ia -02
Länk:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
BFZ Automek i Väsby AB har fyra olika adresser, varav en (och telefon) är gemensam med Väsby Biltorg AB.
Länk
Länk
Länk
Länk
Det behöver inte betyda något, men jag skulle nog kolla upp lite mer om jag vore intressearad av att göra affär...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Det där är möjligtvis nettopris i USA. Finns ju inte en suck att det är de priserna som gäller till kund. Isåfall den första bilhandlaren i världshistorien som ägnar sig åt välgörenhet.
Länk
Alligator smile............känns opålitligt ;-)

Det står så här i annonsen ju:

The car is in USA this price inkludes only the car plus shipping to any country in Europe. Its possible to send it to any country in the world(Call for price). We speak Swedish and English. We prefer phone calls instead of emails.

16.571
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Räkna upp priset med sisådär en 38% plus deras provision så kommer du i närheten av vad bilen kommer att kosta i Sverige.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tittar man på lite mer än bara priset på en bil man är intresserad av kan man notera att hemsidan t ex inte har något namn på nån person som driver eller är ansvarig för rörelsen, inte heller personlig email, osv osv.
Mvh
Asken
Det stämmar men VD och han som tagit emot pengarna heter David Avidan. Bedragare som han borde komma med på insider så att folk känner igen dom.
Men man vet aldrig kanske dem leverar bilarna i alla fall som dem lovar stackars kunderna (SJÄLV TROR JAG INTE DET)
Känner en kille som har betalat handpening för en Ford mustang cab som han skulle få köpa för 80 000 kr. Bilen skulle levereras för ca 2 månader.
Nu har han tagit bort presentationen och fotot av sig själv. Han kanske inte vill bli igenkänd längre eller vad ska man tro?!

Nu lär företaget gå i kunkurs =/ . Varför kan man inte bara raka affärer tycker man!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kalla mig gärna fördomsfull, men jag skulle inte handla av någon som kallar sig Väsby Biltorg.

Jaguaren påställd. Det är vår!
Man kan ju inte gå efter namnet bara =)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Visserligen är detta en gammal tråd men jag kan inte låta bli...
Jag kom att tänka på The Real Hustlers på Discovery Channel, och slutklämmen i deras program:
"...and remember: if it sounds too good to be true, it probably is."

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Hello there,

Just for all of you, I know David and I know the story!!!

He had a dealer he used to work with in the U.S.; David got a deposit from customers for cars (25%-50%) then put maybe another (10%-25%) of the value of the car and sends it to U.S.

David sent lots of money to U.S. made orders for cars and got cheated by that dealer.

David lost all of his savings, lost his house, almost lost his wife in the process.

I know for a fact that he never meant to harm anyone!!!

Mvh,

Jacob.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.