|
|
|
|---|---|
|
Har sökt men hittar inget liknande problem. Centrallåset har varit sönder till och från under en lång tid och jag öppnar alltid dörren med hjälp av handtaget. Nu låste den sig med centrallåset men har nog bara kommit halvvägs i processen så man får inget grepp om upplåsningsmekanismen när man lyfter handtaget. Det är en -89a och finns inga finnesser med larm/fjärrkontroll. Måste få upp den i kväll!! Mycket tacksam för hjälp! | |
|
Välkommen till forumet! Är det nödöppning du har sökt på? Har du provat att öppna på andra sidan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Har provat allt. Skruvade bort isoleringen vid bagageluckan men där bak fanns bara pansarplåt så man kan inte komma in det hållet heller.... | |
|
Har fått ge upp nu. Bilen står kvar på jobb och sambon fick hämta. Försökte med böjd ståltråd ner vid rutan ett tag också men det gick inte. Låsknappen rör sig lite när man vrider nycklen men sen tar det tvärstopp. Ska man verkligen behöva spränga/borra upp eländet? Klinka ruta eller låssmed är en absolut sista utväg då det kommer kosta lika mycket som den är värd. |
|
|
Har du provat med att vrida förbi 90 grader? Man måste ta i lite för att det ska fungera. Fick ikväll göra detta på min E32, där batteriet blivit urladdat... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Vad menar du med "ta i lite"? Jag har vridigt så hårt det går utan att använda hjälpmedel. Visserligen rör sig låsknappen något när man är i ytterläget men sen tar det stopp. Ska man vrida mer får det nog bli med en stor tång om nycklen och det känns inte helt säkert att den kommer hålla. | |
|
Nu är det "löst". Blev att ringa en bärgare som hade lite mer sofistikerade verktyg och efter att han bände upp dörren och kom åt låsknappen så fick han upp den. Så nu ska den inte låsas innan felet är lokaliserat. Tack för hjälpen ändå! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.