AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.389

Angeleyes.. montering?

Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Hej
Ännu en tråd om att byta til Angeleyes. Har sökt å sökt men inte hittat nått.

Bilen är en 99:a M5 med xenon ljus. Har ev fått tag på ett par angelexes som passar denna bilen. Men vad behöver jag göra för att få dem att funka på bilen??
Har läst en massa om motstånd å grejjer för att inte bakljusena ska få spel.

Någon som VET eller har gjort det själv å kan förklara? Vill inte ha massa felkoder å annat junk på bilen.

En annan fundering är om man verkligen ska byta til Angeleyes? Bilen är helt orginal idag å superfräch. Angeleyes e ju dösnyggt men påverkar det andra (eller 4:de som ndet nu säkert är) handsvärdet till det negativa då man trotts allt plockar bort orginal looken och gör den till "en i mängden"????

Hmm orginal eller byta???

Tack på förhand

jag har monterat angeleyes 8000k på min m5a e39 och blev mycket nöjd med locken har också orginal xenon på min..

det du ska göra är att börja med att ta lös framlycktorna sitter med 4 skruvar var som du ser uppifrån när du ska bort med dem..sen får du va försiktig när du tar bort plastglaset fån lycktan du har en plastbricka uppe på lycktorna som du kan skruva bort.igenom den ska du ha kablarna till dina angeleyes

när du monterat klart så tar du bort parkerings lampan i dina lycktor använd den kontakten till dina angeleyes du ser vart + och - är

ja satte din små skon på mina kontackter så de bara va att skicka in i kontakten till parkeringsljusen..

starta bilen o du har angeleyes på du kan även kör med halvljus på samtidigt enkelt att koppla bort sen om du så vill...

mvh jocke
Fd
269
Fd Mercafreak

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Tackr för en bra beskrivning..

Jag har halvljusautomatik på min så jag antar att den startar med halvljus som vanligt + ringarna och sen får jag väll ändra vredet om jag bara vill köra med ringarna och stänga av halvljuset.

Det lät väldigt enkelt att byta iaf :-) Hoppas det är de åxå :-)

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 och Audi A4
glömde påpeka att det du ska tänka på är att du ska ta bort själva runda glaset i lycktorna(det krävs lite handkraft)du ska inte ta bort plastglaset dem sitter limmad...när du tagit bort dem runda glasen i lycktan så se till att du klämmer dit sladdarna då ringarna är på plats och använd dubbelhäftande tejp ner till inte runt om det ser inte bra ut..

lycka till!

mvh jocke

Fd
269
Fd Mercafreak

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Ta bort det runda glaset i de gamla å sätt i de nya eller e jag helt ute å cyklar? :-)

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 och Audi A4
angeleyes-ringarna ska sitta på utsidan av dem runda glaset inne i själva lycktorna dem passar inte på annat

mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.