|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har en bmw 735i , kaross e65, behöver lite hjälp gällande GPS, har ingen skiva till den, men undrar fall den kan fungera med en skiva som tillhör kaross e39 ? för att jag lägger in skivann men ingenting händer, eller kan jag räkna med att det är nåt fel på gps !?? kanske måste ha en till e65 gps eftersom det kanske skiljer på programmen eller spelaren... BMW - Bil Med Wingar | |
|
Beroende på årsmodell har du en CD eller DVD-baserad Navigator. En CD eller DVD till E-39 (DVDn heter Navigation Maps Europe High) skall fungera i din bil. |
|
|
Det är en 2002, e65, 735i. ok så det spelar ingen roll om det är till e39 eller e65 om det är en dvd-skiva..vet inte om det är cd baserad eller dvd baserad spelare, hur ser jag det !? står det nån symbol på spelaren ? BMW - Bil Med Wingar |
|
| det står DVD på spelaren och cd | |
|
så det skall fungera oavsett cd eller dvd skiva, även när den är anpassad till e39 så skall den fungera på en e65 ? då är det nåt annat som är fel på navi....tråkigt... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Står det DVD på Navigatorn så måste du sätta i en DVD-skiva, och om det står CD på Navigatorn så måste du sätta i en CD-skiva! Har du gjort det? Vad händer, startar Navigatorn? (tänds indikatorn på Navin och surrar den? Finns Navigatorn i Menyn? |
|
|
alltså det finns ingen skiva i den , och det står Navigations system på spelaren och det står Cd-player, så att jag antar att det ska vara cd-skiva, men frågan va från början om det går att ta vilken skiva som helst eller måste det vara anpassad för e65 och just den spelaren ? BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Du har redan fått svaret! |
|
|
Bil_Med_Wingar: Du kan inte använda din E39 skiva. Två helt olika navisystem. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag tackar för alla svaren, får köra förbi BMW och köpa skivan ....hörde även att man kan tanka ner sådant via nätet , stämmer det ? BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Bil_Med_Wingar: Legenden säger att man kanske kan det ja. Men ingen vet.. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Det är samma CD i E39 och E65. Däremot finns det två olika DVD-skivor! För den som inte litar på mig så är det bara att kolla i ETK, samma artikelnummer. |
|
| inte två olika dvd skivor utan en vanlig cd och en dvd skiva! | |
|
steaman: E65 har väl samma navi som i E9x? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Nu blev man lite mer förvirrad, får köra förbi BMW senare och prata med de... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
E65 har NAVI01 och NAVI02 som är en egen produktlinje eftersom E65 har MOST-bus. Dessa Navigatorer känns enklast igen på att ejektknappen sitter på navigatorns högra framsida till skillnad från de andra som har den på vänster sida (eller var det tvärtom?) NAVI01 är kompatibel med MK 3 och är CD-baserad och NAVI02 är i nivå med MK4. Det jag menade med två olika DVD är att BMW har två olika DVD-implementationer parallellt: BMW Professional DVD finns i: E6x och E9x BMW High DVD (I-BUS/E65) finns i: E46, E5x, E6x, E8x samt E38/E39 med MK4 |
|
|
steaman: Fan va koll du har :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Nu fick jag lite mer hjälp :) tackar steaman.... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Har provat nu med en DVD-skiva, och det fungera ej, sedan har jag en vän som har bränt ner från orginal skivan till och den brända skivan fungera heller ej....den tar emot skivan men jag får inte upp nån bild på skärmen, kommer bara lite grå kontrast, som visar inget.... Några tips och ideer !?, kan det vara så att den endast kan spela upp och ta emot orginal cd-skiva !? BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Provade med orginal navi skiva, för år 2007 och 2008, men det fungerar ej, får bara upp en vit bild som flamrar....inget annat... Fick höra att det kan vara kass av navi spelaren, att jag borde byta ut den ... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.