AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.379

Byta från Xenon ljus till vanliga lyktor?

p9
95
p950nlu
540iA Touring -01
Porsche 928S4 -89
Ford Mustang Fastback 1966
Hej
Nu var det min tur att få lysena stulna. Eftersom tjuvarna nu vet att det står en fin 530 med xenonljus där jag bor är det rimligt att anta att de kommer att plocka lysena en gång till.
Kan man sätta dit "vanliga" ljus från en äldre e39, alternativ köpa nya piratlyktor så man slipper få Xenonljusen stulna? sen när det är dags att sälja bilen skruvar man dit Xenonljusen igen, det verkar ju vara lätt att få bort dem i alla fall....
ab
72
abbe83
740IA 99
520im-01
skruva bort motorhuvsöppnaren så blir det inte lika enkelt för dom,
Buset ser ju inte på utsidan vilken slags ljuskälla det är i strålkastarna, de lär nog bryta upp iaf, tyvärr. Om risken är så uppenbar för nytt besök, vilket i sig är trist, så hade jag ordnat med lite specialbevakning och ett varmt mottagande.

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Finns original/Hella /Inpro Angeleys med Halogen 4XH7 .
Det går även att montera xenon/Halogen från tidigare modeller.

///MVH Hasso
Länk
p9
95
p950nlu
540iA Touring -01
Porsche 928S4 -89
ok, är det svårt att koppla in, behöver man byta kablar och sånt?
Vad säger besiktningen, måste man skruva tillbaka Xenonen när man besiktigar t.ex?

Visst kan jag plocka bort huvöppnare och försöka göra skruvarna till lysena omöjliga att lossa men det upptäcker tjuvarna först efter de har krossat förarrutan.
Om jag istället har oattraktiva lysen så borde de lämna bilen helt i fred tycker jag.
Garage är på g i området, men det byggs fortfarande.
Du kan alltid montera in halogen, kablar och dylikt är inga problem direkt, inte besiktning heller.
Men hur ser tjuven om de är oattraktiva när de är släckta?

FP
p9
95
p950nlu
540iA Touring -01
Porsche 928S4 -89
Förhoppningsvis tittar tjuven på lysena innan, det är ju xenon + angeleyes de vill åt
Har man då de fula lysena från en äldre e39 så borde de få vara ifred
trist med lyktorna, men då kan du ju lika gärna köpa en ful gammal bil istället.
låt inte nåra pissiga småtjuvar styra ditt liv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.