|
|
|
|---|---|
| Ska snart in på 5000 mila service som kostar minst 3500. Vad gör dom egentligen med bilen för den summan? Byter olja vet jag att dom gör, men vad mer? | |
|
Det beror på vilket märke/modell det gäller och hur många år den varit i trafik. Är det en Ferrari så byter man t.ex. kamrem då ;) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Det gäller min X3:a -04. Eftersom bilprovningen kollar igenom bilen på en kvart, så undrar man ju lite. 3500 spänn motsvarar väl några timmars verkstadsbesök. | |
|
3.500:- innehåller väl både delar och arbetstid.... Fast vad har bilprovningen med servicen och göra?! Normalt sett så byts väl olja, filter, ev luftfilter, kupéfilter, ev. bromsklossar fram. Sen som jag skrev innan - bromsvätska och kylvätska byts normalt vartannat år, så det beror på när bilen togs ut helt enkelt. Vad säger serviceboken då gällande vad som ska göras? Tas det upp öht? M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Inbillade mig att man även gör nån genomgång av bilen som på Bilprovningen, men så är det kanske inte. Har för mig att det inte framkommer i serviceboken vad man gör. 3500 kanske inte är så blodigt vid närmare eftertanke, med tanke på materielkostnad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.