|
|
|
|---|---|
|
Vad innebär "suche basis"? Det går att ringa och ta emot samtal medelst 16:9-skärmen, men luren går inte få igång, kommer bara till vissa telefoninställningar. Har satt i ett 3-volts tvillingkort under lurhållaren. Bilen är en BMW 330ci cabrio -03, nyligen importerad från Tyskland. Det är en trådlös Siemens BIT II. Någon som har en aning om vad kan man göra för att den ska funka? Tack på förhand! Wargen | |
|
Suche Basis = Söker basenheten? Kanske läge att leta glapp mellan luren och basenheten? Sechs macht Spass! |
|
|
Okay, men var finns basenheten? Hur mycket måste man plocka isär för att kunna hitta brottet? Felet ligger, som jag förstår, mellan lurhållaren och basenheten eftersom telefonen är trådlös. Wargen |
|
|
Jepp, jag vet inte var basenheten sitter på E46:orna, men någonstans i bagageutrymmet är mitt heta tips. Och troligen är det inte brott på kabeln, det är nog så att kabelns kontakt lossnat från basenheten/lurhållaren. Ut och botanisera i skuffen! :) Sechs macht Spass! |
|
|
Jag hade samma problem. Jag fipplade lite med knappen som är märkt 0 / 1 under telefonen och då hoppade det i gång. Vet inte om det var en tillfälligthet, ingen aning om vad knappen är till för. __ /Chrille |
|
|
Tack för era tips! Ska kolla imorgon! Wargen |
|
|
Jodå! Jag hade tur, det var som Chrille tipsade om. Knappen stod på 0 och jag ändrade den till 1 och telefonluren hoppade igång. Än en gång jättemycket tack för era tips! Wargen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.