|
|
|
|---|---|
| Läste att om bilen har 16"/17" fälgar original så måste man använda den storleken eller större, varför kan jag inte använda 15" ??? | |
|
Därför att dom TROLIGEN tar i bromsoken dvs går inte ens att montera på bilen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Calle Persson |
På min 328 coupe passade 15 tum inte, dem tog i bromsoken.. Vet inte om coupen ev. har större skivor och det är därför.. Calle |
| Samma bromsar oberoende kaross. | |
| Kollade registreringsbeviset och där står att bilens däckdimensioner är 195/65R15, så då måste det väl gå att sätta dit 15" fälgar, eller??? | |
|
Måste meddela dig att det samma står i regestreringsbeviset till vissa 330 också, 195/65R15 alltså. Alla som är insatta vet att en 330 behöver 17" och att enbart nån enstaka special 16" fälg passar, vilket är precis mao thight-fit. Det jag vill komma till är att de dimensioner som står med är inte modelspecifika, enbart avsedda till 328:an, utan avser godkända dimensioner på E46 karosseniserien och på några av dessa modeller går 15" på. Jag kan ge dig ett direkt svar att 15" är uteslutet. De kommer inte passa, de tar i de främre bromsoken och säkerligen de bakre med. Men vill du försöka är det bara att testa. Men det enklaste är att satsa på 16" direkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.