|
|
|
|---|---|
|
Vart sitter vevaxelgivaren på en M30? (730 -91) Är det nummer 13? Länk Någon som har nåt bra tips för att komma åt den lättast möjligast? Tack på förhand! | |
|
Ja,den sitter där,men tips för att lättast komma åt den har jag inte,men det borde väl gå att byta ut den med flinka fingrar utan att plocka bort "halva motorn" :) Men vad har du för fel på din vagn?...startar den inte eller vad? Finns ju ett par impulsgivare på växellådans kåpa(mot svänghjulet) som måste vara ok också(en varvtalsgivare och en tändlägesgivare)...Sitter mest troligt kontakter i staget till insuget för dessa också,där man säkert kan mäta upp dessa på ett lätt sätt(vet dock inte ohm värdet som de skall ha just nu).. Vet inte exakt hur det ser ut på DIN motor ,men jag misstänker att det också sitter kontakter just där för dessa givare på din motor(motronic)..OM du vill kolla dessa. Mvh Janne. |
|
|
Nu pratar jag visserligen om en motronic vagn med manuell växellåda(t.ex min M535:a) :)...så jag vet inte hur din E32 automatare ser ut där.. Har faktiskt inte kontrollerat på min 735iA... Vilket jag kanske skulle ha gjort först..jaja :/ Mvh Janne. |
|
|
Kommer inte åt min 735:a heller just nu...pga att den nu är i garaget...trångt till...(håller på att montera lister och blinkers i ett trångt/vinterpackat garage just för tillfället...men jag ska kolla när jag har rensat/fixat lite där :) Mvh Janne. |
|
|
Startar inte. Ställde in den i garaget och bytte främre fjäderben. När allt var ihopskruvat och klart så startar den plötsligt inte. Har gått klockrent före. Startmotorn går runt men ingen gnista. Kommer inge bensin heller. Har kollat pumpen + relän. Efter lite sökning här på forumet är det flera som har exakt likadana fel och det har alltid varit vevaxelgivaren så jag tänkte ta och mäta upp den. Någon som har nån givare liggandes förresten? |
|
|
Hm det här var skumt... Hittade givaren nyss och mätte den och den låg runt 500 ohm. Det är väl där den ska ligga? Nån som har någon bra idé va det då kan vara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.