AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.020

Vit eller svart BMW 325 Cab (E93)

Sida 1 av 2
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Hej!

Jag har beställt en Safirsvart BMW 325 Cab (E93) med M-paket, men har varit inne på en Alpinvit tidigare. Jag har riktigt svårt att bestämma mig vilken färg jag ska ta och skulle vilja veta lite vad ni där ute hade valt? Svart eller vit?

//Jocke
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Vit! med brunt skinn.

/Touchdown Länk
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Sadelbrunt blir det i vilket fall!

//Jocke
Svart!!! Har så förbannat svårt för "firma-bils-färgen" vit... Sedan handlar det ju om pengar också, billigare med vitt än svart, vilket speglar sig på andrahandsvärdet... Du gjorde ett bra val!
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag tror att alpinvit är mer en "mode-färg".
känns väldigt fräscht nu!

svart är och har alltid varit helrätt på nästan alla bilar.

hade jag köpt ny E92 nu och betalat den själv ,dvs inte tjänstebil, hade valet blivit safirsvart/jerezsvart.
Förstår inte riktigt frågan; du säger att du HAR beställt med därefter att du inte har bestämt färg ännu..?

Sedan tror jag som HFR att vit är mer av en modefärg...
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Har beställt men kan ändra inom dom närmaste veckorna!
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Svart är alltid rätt. Visst gör sig vitt bra på nya BMW-bilar nu, men inte lika bra som svart!

Mvh Johan
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Svart.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Aha, okej men då är det klart att du ska stå fast vid ditt val!
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ta svart. En klassisk färg. Vit kommer att vara ute igen om bara några år. Det är en klar modefärg.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Dessutom syns skarvarna mycket mindre för den svarta. Cab tycker jag definitivt man ska välja en mörk färg!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bara för att vit har varit poppis en gång för 20 år sen och sedan försvann behöver inte betyda att vitt är omodernt om några år. Om någon har facit i handen är jag dock beredd att ändra mig...

Hur som helst. Jag skulle nog välja en svart cab, vilket jag f.ö gjorde för 2 år sen när jag köpte ny cab. Caben är ju lite av en sommarbil och vad är inte roligare än att åka en nytvättad svart cab på sommaren, grymt snyggt. Nackdelen är ju just att den behöver tvättas ofta.
Åker vit bil just nu kan jag nämna. En vit cab är absolut inte fel så vilket val du än gör tycker jag du gör rätt.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vit cab ger ju lite Californiakänsla i alla fall. Inget fel på varken vit eller svart även om spannet är långt däremellan :)
Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Definitivt svart.
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Gillar denna!!!!

Länk

//Jocke
Angeleyes
Vad är det för färg på skinnet i bilen som du länkar till?? Är det inte naturbrunt? Ser för ljust ut för att vara sadelbrunt? jag ville ha naturbrunt i min egentligen, men detta var tydligen inte möjligt till 3 serien så vidare man inte gick individual. det måste ju i så fall betyda att den länkade bilen är individual utrustad, om det är naturbrunt skinn i bilen på bilden dvs? tacksam om någon kunde förklara detta.
jo
551
joafog
BMW 535D F11
I texten står det sattelbraun, vilket då är sadelbrun. Tror ljuset i bilden lurar oss, varför det ser väldigt ljust ut!
Säger som Keiser; svart gör sig bättre på cabrios...
18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
1.Vit! Elegant o tidlöst.

2.Imolaröd! Sportigt o läckert.

3.Svart! Diskret o vanligt.

Flygpursern
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Titta på bilden som joafog länkar till och titta sedan på taket och bakluckan på den andra bilden. Skarvarna i taket och luckan fullkomligt lyser mot lacken! Brrrrr, blir att köra nedcabbat konstant när det ser ut så :-(

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.