|
|
|
|---|---|
| Tror att rubriken räcker :) | |
|
Bilstein BTS kitt, Powerflex bussningar/delrin, k-hämmarsats, lågprofilsdäck av bra kvalite.... borde räcka långt. |
|
|
TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN MVH |
|
| Gör så här istället. Säg hur mycket du är beredd att lägga så blir det lättare att hjälpa dig så långt det går att komma med dom pengarna... | |
| jAG HAR INTE SATT NÅGON GRÄNS, MEN RUNT 10-15 TUSEN , GÅR DET ATT GÖRA FÖR MINDRE SÅ ÄR DET BARA BRA | |
|
BTS kit (stötd+fjädrar) kostar mellan 6-8000:- skulle jag tro, kolla med Motornord, krängningshämmare mellan 4-6000:- (kolla PPF alt. Millway). Powerflex finns hos Motornord. |
|
|
BTS kit (stötd+fjädrar) kostar mellan 6-8000:- skulle jag tro, kolla med Motornord, krängningshämmare mellan 4-6000:- (kolla PPF alt. Millway). Powerflex finns hos Motornord. |
|
|
ska göra det omgående, tack |
|
| Då skulle jag inte satsa på något gatanpassat kit från Bilstein utan ringa Samuel på Millway så hjälper han dig med dämpare.. | |
|
du kommer jäkligt långt med ett gatkit av bra kvalite! och enkelt att montera. Ska du inte tävla på bana så är värre saker totalt bortkastade pengar du kan lägga på annat...... |
|
|
Min tanke är att jag ska kunna köra kombineret på både bana och vaä |
|
|
Titeln *maximal* väghållning passar inte riktigt ihop med summan 10-15 gärna mindre. Är det pengarna eller väghållningen som är prio 1 ? Jag har inte full koll på E30 men det brukar ofta bli betydligt billigare att trimma med originalprylar än vassa 3:e parts delar. Tex bussnignar kan man ofta ta från M3 och samma med kränghämmare. Glöm ej heller bort bromsarna som är en viktig del att "trimma" inför aktiv körning, även där kommer man långt med original delar och lite vassare belägg osv. Kanske tilll och med går att trycka dit M3:Ans bromsar? Är pengarna inget problem så är det ju bara att fläska på ; ) TIll din kaross finns det MASSOR med godis att köpa. Lycka till! Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Kör själv med Bilstein BTS (12 tror jag satsen heter), visst kan du skaffa grupp N också - men då blir det mycket dyrare och är inte avsedda för vanlig väg eller skaffa välkända Koni exempelvis, finns en massa andra märken att vraka mellan som jag inte har . Renoverade mina upphängningar förra sommaren och lärde mej läxan att det blir alltid dyrare än vad man tänkt sej..... trots planering, men jag är jäkligt nöjd med väghållningen faktiskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.