|
|
|
|---|---|
| har en 525 -04 .hörde att det går att uppdatera mjukvara so man får mer funtion .är det sant ?och i så fall vilka nya fuktioner får man ,...har ingen tel.navi, ansluten i bilen går det att fixa och hur ... | |
|
Nja, mjukvaran i stereon eller andra enheter i bilen? Det finns många moduler och enheter, var och en med sin u-processor och styrprogram osv. Helt nya funktioner är inte så troligt, mest buggfixar osv vid behov. BMW kan med verkstadsdatorn skjuta in ny s/w och firmware i förekommande fall, men glöm att man kan åka in och be om uppgradering rent generellt. FP |
|
|
...och det är sällan nåt är gratis hos BMW handlaren heller... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Några funktioner kan man få med nyare mjukvara. Jag har t.ex. fått "3D"-bild på navigatorn och möjlighet att välja halvljusautomatik via I-driven vid uppdatering. Förmodligen lite mer småfunktioner också, som jag inte kommer håg just nu. Jag har daterat upp gratis i samband med garantireparationer. Senast vid byte till ny HUD i höstas. |
|
| 3-D bilden är standard på bilar med Idrive o navi pro | |
| 3D var inte standard på min -04. Det kom till vid min första mjukvaruppdatering i August -05 direkt efter köp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.