AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.296

Skippa reservdäcket?

To
290
Touchdown
328i Cab -98
Eftersom min baslåda i skuffen gör att jag inte "helt enkelt" kommer åt reservdäcket (utan att koppla ur alla sladdar och baxa ur ca 20 kg låda + förstärkare) så funderar jag på att plocka ur det. Jag sparar ca 15? kg i vikt och istället köper jag en punkteringsspray. Om jag bygger om mattan som täcker baljan så kan jag komma åt den med baslådan i vilket ger ett bra extra utrymme.

Vad säger ni - klarar man sig utan reservdäck och bara med en punkteringsspray?

/Touchdown Länk
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Måste man ha en tung/skrymande dunka dunka låda där bak? jag lovar....du växer i från det..... mitt val är jävligt enkelt... hellre stå på en mörkgrusväg med ett riktigt reservhjul än en flaska skum och baslåda, tänk om du kör på nåt stort som sprayet inte fixar? har själv lyckats få två feta skruvar i däck vid olika tillfällen, samt någon annan stor metallgrej vid ett annat tillfälle, tömde däcken jäkligt fort och tror knappast spray skulle hjälpt mej!

Men det är ju lätt att måla fan på väggen så att säja....

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Punkteringsspray bildar en klistrig, kletig gegga med en enorm vidhäftningsförmåga, som är mycket svårt att få bort från fälgen.

Jaja inte mitt problem tänker du kanske, men när du kommer till däckgubben med ditt punkterade hjul, kommer han att svära sig förbannad..... Punkterinsspray ska man endast använda i yttersta nödfall och helst inte alls. Och som sagt sprayet fixar endast mkt små hål/pyspunka och då endast en kortare sträcka.

Så du ska absolut inte råka ut för en ordentlig punka, tex få in något vasst föremål i däcket, för då kan du lika gärna kasta den där sprayburken och ringa bärgningsbilen direkt om du står där utan reservhjul.

Mvh Ferenc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.