AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
910

högre främre blinkers trillat av eller blivit stulen?

Tja körde en längre sträcka på motorväg pendlade mellan 110-140 km/h och när jag väl kom fram så ska jag blinka av och då märkte jag att när jag blinkade till höger så var där ett jävla tempo på signalen. Tänkte att en lampa hade gått sönder.
Men när jag bad min kompis kolla vilken så var hela blinkersen borta.
Men inte så mycket som ett märke någonstans på bilen.

Nu är det så att varje gång jag haft min bil ståendes någonstans så inspekterar jag den för skadegörelse dvs dörruppslag o liknande och jag hade märkt ett stor hål i bilen.

Hade precis köpt motorolja och bytte det när jag kom ut från butiken, jag råkade slå ner motorhuven väldigt hårt :( Kan blinkersen varit lite lös och blivit lösare iomed det ? Och sedan när jag körde ut på motorväg och stannnade på den i ca 35min kan den ha trillat av på grund av den höga hastighet och starka vind (nära orkan styrka tror jag) eller är det en omöjlighet?

Var hittar man ny? (billigt o bra) Finns det någon som säljer en eller är det bara par? hade original bör man byta till annat?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag tappade min på motorvägen när jag hade E36:an. Om ett fäste är trasigt så verkar de kunna lossna ganska enkelt tyvärr :/ Jag klarade mig dock också utan skador på bilen :)

Man ska sikta på att vara bra!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är inte ovanligt att blinkersen lossnar på E46, men på 01:or trodde jag man hade ordnat detta. Det kan vara så att den inte var riktigt monterad efter ett lampbyte och därför lossat enligt vad du skriver.

Ny blinker s finns på t ex BMW.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Min kompis som hade e46 -99 körde i närmare 200 på E4an sent en natt och då flög båda blinkersena av, så han fick vända och åka tillbaks för att plocka upp dem. Dagen efter var det raka vägen till BMW för att skälla ut dem med att sälja skräp som inte sitter kvar på bilen när man kör lite fortare än normalt.

Detta var 1999 så han fick det fixat på garantin och efter det har det inte hänt vad jag vet. BMW sa något om att de tydligen kunde vara stöldbegärliga och när klantiga tjuvar har försökt stjäla dem men inte lyckats, så kan de sitta löst och då flyga av i farten.
Efter att läst era inlägg så är det inget att snack om saken den har trillat av under färden på motorvägen, blåste satan ta mig med.

Kan ju vara förra ägaren (köpte den för tre månader sen) som bytat lampa och inte satt tillbaka den ordentligt.

Ska ringa förenade bil imorgon och se vad de säger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.