|
|
|
|---|---|
|
tjena hur går jag tillväga för att byta ut högtalarna i skuffen som sitter i taket. måste man ner med inne taket några tips 530d Bmw 530d touring-99 | |
Danieljohansson |
hej Bytte förra veckan de va bara att ta tag med naglana och och dra i fram kanten på gallerna så e dom borta. sen bara ta en stjärn mejsel och skruva bort högtalarna |
|
ok perfekt det låter enkelt, satte du i värre högtalare? funderar på att sätt i bara bashögtalare som inte behöver låda där uppe, vet du vad det är för storlek på dessa högtalare? Andreas Bmw 530d touring-99 |
|
|
jag är rädd att du inte kommer få det att låta bra, den akustiska miljön där uppe i taket på E39 touring är en ren mardröm för alla element. detta pga att det är väldigt mycket odämpad plåt, väldigt lite dämpning och väldigt tunn papp till innertak. |
|
|
bättre med en liten baslåda, eller kanske en "reservhjulsbas" om du vill ha allt dolt. stoleken på elementen är 5,25" har jag för mig. |
|
|
Om jag inte får plats med en baslåda och vill ha kvar orginalstereon bmw orginal, kasset, med ipod. Kan jag koppla in reservhjuls basen i orginalstereon om den är aktiv? eller kan jag köpa ett slut steg och koppla in i stereon, eller måste det vara bmw orginal slutsteg? Andreas Bmw 530d touring-99 |
|
Danieljohansson |
jag köpte jbl 5,25 och sen en sktiv baslåda från gas och skruvade fast den ryggstödet och jag fick ricktigt gött ljud i bilen har orginal sterio 16;9 navi |
|
nordicgym> ja. du kan ta högnivå från bakhögtalarna parallellkopplat in i den aktiva reservhjulsbasen eller ett slusteg. det behöver inte vara originalslutsteg. ström/jord tar du bak direkt från batteriet |
|
|
Några tips vart jag hittar en bra aktiv baslåda och högtalare, kanske någon som har en beg till ett bra pris, gärna en som får plats i reservhjulsbaljan, har en stor hund i baksätet så jag får inte plats med baslåda mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.