AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.232

komma åt högtalarna bak i taket på en touring?

no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
tjena hur går jag tillväga för att byta ut högtalarna i skuffen som sitter i taket. måste man ner med inne taket
några tips

530d

Bmw 530d touring-99
Danieljohansson
hej Bytte förra veckan de va bara att ta tag med naglana och och dra i fram kanten på gallerna så e dom borta. sen bara ta en stjärn mejsel och skruva bort högtalarna

no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
ok perfekt det låter enkelt, satte du i värre högtalare? funderar på att sätt i bara bashögtalare som inte behöver låda där uppe, vet du vad det är för storlek på dessa högtalare?

Andreas

Bmw 530d touring-99
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag är rädd att du inte kommer få det att låta bra, den akustiska miljön där uppe i taket på E39 touring är en ren mardröm för alla element.
detta pga att det är väldigt mycket odämpad plåt, väldigt lite dämpning och väldigt tunn papp till innertak.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
bättre med en liten baslåda, eller kanske en "reservhjulsbas" om du vill ha allt dolt.

stoleken på elementen är 5,25" har jag för mig.
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
Om jag inte får plats med en baslåda och vill ha kvar orginalstereon bmw orginal, kasset, med ipod. Kan jag koppla in reservhjuls basen i orginalstereon om den är aktiv? eller kan jag köpa ett slut steg och koppla in i stereon, eller måste det vara bmw orginal slutsteg?

Andreas

Bmw 530d touring-99
Danieljohansson
jag köpte jbl 5,25 och sen en sktiv baslåda från gas och skruvade fast den ryggstödet och jag fick ricktigt gött ljud i bilen
har orginal sterio 16;9 navi
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
nordicgym>

ja. du kan ta högnivå från bakhögtalarna parallellkopplat in i den aktiva reservhjulsbasen eller ett slusteg.

det behöver inte vara originalslutsteg.
ström/jord tar du bak direkt från batteriet
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
Några tips vart jag hittar en bra aktiv baslåda och högtalare, kanske någon som har en beg till ett bra pris, gärna en som får plats i reservhjulsbaljan, har en stor hund i baksätet så jag får inte plats med baslåda

mvh
Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.