|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av erfarna BMW meckare. Är så att jag precis köpt en väghållningssats till min M3a E36 -95 som jag är i full gång med att montera. Men jag har kört fast på en grej. Jag lyckas inte få bort muttern "stk 22" som håller fast dämparen i fjäderbenet. Jag har provat med att hålla emot med en insexnyckel högst upp på dämparaxeln samtidigt som jag försöker lossa muttern med en specialhylsa som jag var tvungen attt tillverka. Muttern är ju så att säga försänkt ner i fjädertallriken så man lyckas ju inte komma åt denn med en vanlig ringnyckel, utan jag blev tvungen att slipa till en hylsa på sidorna så att jag kunde hålla emot den med en fast nyckel istället, för man måste ju hålla emot dämparen med en insexa samtidigt. Men muttern sitter så hårt att jag drog av insexnyckeln, och nu vågar jag inte prova mera för hålet till insexan i dämparen håller på att bli rundat. Någon som har nåt tips på hur man kan få bort Mutterj*veln? Jättetacksam för tips!!! Funderar ärligt på att såga av dämparen snart, fast man kanske inte kan få väck fjäderlagringen och tallriken ändå? | |
|
Har du tillgång till tryckluftsmaskin med slag? På med hysla och ta lös den bara ;) Utan att hålla emot givetvis //Simon |
|
|
Jo en sån kan jag ev fixa. Men kommer inte kolvstången bara snurra med då? Men jag ska prova det iaf. Tack för tipset! |
|
| hade samma problem som dig i våras, men det löste sig när jag fick tillgång till en riktig mutterdragare.. Jag behövde inte hålla emot. Den lossnade iaf.. | |
|
Mutterknack låter som ett väldigt hett tips! Återkommer med resultat. |
|
|
Mutterdragare is the shit! Muttern lossnade fin fint! :) Jag tackar så jättemycket för tipset!!!!! |
|
| Härligt!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.