AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.207

Kondens innanför strålkastarglaset.

Zi
3
Zippzapp
530iA Touring -05
Hej.

Är sedan i torsdags en nöjd BMW-ägare, då jag införskaffade en 530iA -05.
Jag tycker bilen är toppen och överlag helnöjd, men har dock ett par funderingar som ni här kanske kan hjälpa mig med då denna sida verkligen besitter kunskap om BMW. Jag märkte igår att det bildats kondens bakom strålkastarglaset, är detta naturligt för modellen? Jag är inte jätteinsatt i bilar, men känns lite olustigt med fukt just där (kanske risk för rost framöver). Reagera även över att kupén imma igen väldigt fort. Jag var inne i en butik ca: 15 min, det var 0 grader ute och kliman stod på 22 grader, där emot var min sambos bil (min gamla v40 :) ) helt immfri. Har dock en liten teori där, i och med att bilen är recondad så kanske det fortfarande sitter fukt kvar efter våtdamsugningen i kupén?? Men vad vet jag!?.

Tacksam för svar och för övrigt är jag helnöjd med bilen. Mvh Micke
vz
27
vzjrqm
530iA Touring -08 (E61)
Hej,

Jag har en 525 av samma årsmodell och har också detta problem på höger fram och söker en lösning.
Är det någon som har fått detta fixat av BMW eller finns det någon lösning som jag själv kan göra för att få bort fukten?
/Björn
ol
74
olv
535d -06
Samma problem jag också.. Men jag provade att ta bort locket på baksidan lyset,det där man tar bort om man byter helljus lampa och då försvann fukten på ett par dagar..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.