|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Jag undrar om nån har erfarenhet av bromsplan bil AB i örebro. Jag var där igår o tittade på en BMW 316 compakt av årsmodell -98. Bilen var en import. Hur är det med import bilar igentligen, är det nån fara att köpa eller är det lugnt? Den här bilen hade gått 13500 mil. Mvh Thommy | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är alltid väldigt vanskligt att köp en importbil av "bakgårdsfirmor" i Örebro. Vill du verklige vara säker på miltalet kär du göra en check mot BMWs databas eller ett garantiutdrag. Vad som står på mätaren är "alltid" fel tills motsatsen bevisats. Servicebok räcker inte långt om man inte ringer till den verkstad som finns angivet och kollar upp detta, i bästa fall stämmer det, vanligt är att dom aldrig sett bilen. En 10 år gammal 316 Compakt a 1350 mil om året är dock inte orimligt, beroende på vem som brukat bilen ///MVH Hasso Länk |
| Hur gör man en garanti check? Åker man bara in till BMW o frågar eller? | |
|
Tompa; Läs importguiden i vänstra kolumnen innan du gör nästa drag. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| jag har läst import guiden! Jag hittade inga större fel på bilen när jag var o tittade, jag är mest intresserad om det är någon som har hört hur bromsplan bil är, om de är ett par riktiga skojare eller om de är reko. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.