|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om någon har lyckats få det att fungera med Inpros kompletta framljus med Angeleyes samt att i dessa eftermontera Xenonkungens xenonljus. Jag vet att det kan bli problem med ljusbilden på lyktor med "projektor" och ville stämma av med era erfarenheter. Hoppas ni förstår vad jag menar ; ) Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 | |
|
Projektorstrålkastare med lins osv är väl de strålkastare som har bäst förutsättning att ge hyfsad ljusbild utan bländande strickstrålar osv, inte tvärtom. FP |
|
|
Jag har så på min e39;a, funkar perfekt, har besiktigat bilen så 5 ggr utan problem. Och det är som Folke säger, projektorstrålkastare lämpar sig bäst med Xenonljus. BMW CS #5206 |
|
|
fick idag bekräftat att det tydligen förekommit problem med att montera xenonkungens standardsats på eftermarknadslampor från Hella Inpro var ej testat så där kunde inget sägas. Frågan är vad som händer om man inte får en bra ljusbild med Xenonkungen/Inpro Det hade ju varit tråkigt att hamna i ett mellanläge där man skyller på 3:e part så att säga. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Enda gången jag fått problem med ljusbilden på Xenonkungens satser är på min e46-cab, men den har vanliga strålkastare, alltså inga projektor. Jag har köpt nya strålkastare med projektorlins, men eftersom bilen är vinteravställd, har jag inte fått det monterat ännu. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har köpt InPros framlyktor med angeleyes. Har inte installerat dom ännu för jag håller på att köpa en xenonsats till dom. Har funderat på xenonkugens Standard HID. Är det någon här som har xenon på e36 och ännu bättre xenon i just InPros lyktor, erfarenheter, bilder? Något att tänka på? Borde bli skitsnyggt bara man byter origanalbrännarna i InPro lyktorna från de gula till vitare! Förutsatt att det funkar med xenon i lyktorna förstås. |
|
|
Är det Inpro´s lyktor som gäller? Har FK Automotive på min men blinkersen har lossnat pga trasig blinkersfäste på lyset så jag måste inhandla nytt. Eller ska man köpa original och sedan eftermontera ringar och xenon? Vill ha perfekt passform. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Skall det bli besiktningsbart är det väl original xenon som gäller. Vill du ha hög kvalle har ju hella eftermonteringskit med angeleyes. Dock stöttes det på patrull vid montering av xenon på dessa (Xenonkungens baskit) svårt att få en korrekt ljusbild vilket xenonkungen verifierade. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.