AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.358

Mystiska elfel

Sa
31
Sagarmatha
530iA -01
Hej, har en 530iA -01 som hittills inte krånglat någon gång. Nu har jag plötsligt fått två fel:
1. DSP-lampan lyser konstant i instrumentbrädan trots att hastighetsmätare, farthållare och DSP mm fungerar helt ok.
2. Ingen ventilation, fläkten helt död. Alla knappar inklusive display som visar fläkthastighet är helt ok.

Någon som stött på dessa problem?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Först av allt prova att göra en "reset" av bilen genom att koppla loss kablarna ifrån batteriet och för dessa ihop ett par sekunder vänta sedan 20min innan du kopplar in batteriet igen. Starta och kolla om felen kvarstår , om de gör det så skriv det här då.
Sa
31
Sagarmatha
530iA -01
Jag gjorde det häromdagen och felet kvarstod. Dock löste sig felet med ventilationen idag. Min 12-åriga flicka tryckte på en av knapparna på höger sida om displayen och då fungerade allt igen! Det gjorde jag igår, tyckte jag i alla fall, och då hände inget. Kanske felet återkommer imorgon?

DSP-felet kvarstår dock.

Sa
31
Sagarmatha
530iA -01
Glömde en sak: jag förde dock aldrig ihop kablarna när jag lossade batterikablarna. Och jag tog bara bort minuspolen, pluspolen lät jag sitta kvar.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Menar du DSC? Finns ju en knapp till att koppla ur denna med också i mittkonsolen och då lyser lampan. Den skall doch inte lysa vid start. Om inte nollning med Hewi´s instruktion hjälper behövs en urläsning av felkoder. Finns många givare till DSC. Sitter en styrlägesgivare som jag tror brukar strula.
Sa
31
Sagarmatha
530iA -01
DSC menar jag förstås. Ja det finns en knapp under ventilationsdisplayen. Men det spelar ingen roll om jag trycker på den. Klart gult sken kvarstår.
Ska nog pröva att kortsluta kablarna. Men just nu laddar jag batteriet, det börjar bli dåligt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.