|
|
|
|---|---|
|
Startproblem på Bmw 540 E39 -96 Har nu hämtat min bil från verkstaden, MÄNGDER av prylar är utbytta Detta är bytt: * 2x Katalysatorer * Luftmängdsgivare * Kamlägesgivare * 4 Bromsskivor * 4 Bromsbelägg Bilen är nu felavläst via BMW:s instrument och har nu inga felkoder alls! När jag vrider på nyckeln ibland numera ( Typ 1/10 gånger ) så känns det som att bilen försöker starta. Startmotorn drar som den ska men hoppar ej igång. Det verkar ju ofta bero på luftmängdsgivare eller kamlägesgivaren som jag förstått det. De 3 scenari on som kvarstår som jag funderar på är: * Tändstift * Batteri * Tändspole Tänkte byta stift imorgon på den, någon som vet vad det ska vara för stift eller har god erfarenhet av någon speciell sort? Känns inte som det är batteriet iallafall efterssom Startmotorn drar Någon som har en bra ide eller synpunkter så är jag MYCKET intresserad! Mvh Andreas | |
|
1. Vevaxelgivare 2. Bensinpump Tändstift: nej. Batteri: knappast då den går runt på startmotorn. Tändspole: nej, om någon är dålig så går den ändå fast illa. |
|
| Menar du att verkstaden lämnar tillbaka bilen till dig efter allt det & den startar fortfarande inte? | |
|
Hej Har samma fel på min bil! Hur kollar man vevaxelgivaren? Ohm mäter man den? Och vad ska värdena vara isåfall? Jag tror själv på att det är backventilen inne i bensinpumpen! Ska snart börja felsöka min egen! Mvh. Richard |
|
|
Hur är det med bränslepumps relän till dessa bilar då? Det vet jag är ganska ofta problem på andra bilar med liknande problem. Kendy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.