AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.674

Nu börjar snart letandet efter en M3 E46 på allvar, vad är viktigast?

Som sagt så börjar våren närma sig, så letandet efter en M3.a börjar ta far på allvar, men vad är det viktigaste att tänka på?

SMG II känns lite som ett givet val även om jag inte har testat nån än.
Silver eller nån grå färg har jag också bestämt mig för, nästan iaf :)

Men nu till det som kan va bra att veta.

Miltal?
Utrustning, ECC eller ACC.

Tacksam för svar!
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Välj gärna någon mars 03 och framåt så får du faceliften.
Klima är std till alla vanliga M3:or( vet ej hur det är med CSL:n)
Silvergrå var en ny färg 2003. Mkt snygg kulör. Hade det själv på min vagn!.
Titan finns alltid att tillgå.

SMG som du nämner är nästan ett måste.
19" gör sitt till.
Skinn ska man också ha.
Breddinställning av ryggstöd om du ska åka bana.
Harman kardon för bättre ljud
Navi?? Om du behöver eller gillar tillbehöret.

Jonas

M3 E92 beställd! :) :)
Joe, men tror tyvärr det kan bli svårt, då jag försöker sätta min gräns på 300 000.
Har helt klart fastnat för titan och gråmetallicen, men tyvärr så finns det väldigt få exemplar. Silver kan va ganska vanligt, men väldigt praktiskt och snyggt.
Vad tror du om miltalen? Vart skall man hålla sig i för ramar?
Och vad innebar faceliften, vad gjordes om?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bara några smådetaljer på bakluckan...vanliga 3 serien däremot fick nyare front o sidoblinkers mm:-)
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
fledlik
trevligt at du vil købe en E46M3, kannon bil. Jeg er mycke glad for min.

SMG helt klart, men kom ihåg at automatlæget er totalt kass, men annars er det en kannon låda.
Svart, metal grå eller silver.

jeg tycker at du absolut skal køba en bil med facelift. Søk her på forummet så får du frem hvad det innebær. Men det er mere en nogle smådetalier, plus det er altid bedre ved återforssælgning at have den "faceliftede" version...
Ang Navi, smaksag, men en bra grej at have, igen ved återforsælning. Minus er dock at den er mycke støldbegærig.. trist at det er så.

Slutligen FULD svervat, men det vet vel alle..:) samt kolla om stemplerne stemmer ved evt import..

lycka till

Det är ingen i värmlands trakterna som äger en M3.a som man skulle kunna få åka med? Finns inga till salu här, samtidigt som man vill veta hur dom är att åka i eftersom jag skall köpa en mot våren/sommarn.

Mvh Fredrik Persson
Gy
82
Gynekologen
Bmw m3 -03
Bmw 1502 -75
Jag kommer ha en till salu emot sommaren. Silver, norrlands m3a fast det har väl inte så stor betydelse då den aldrig körts på vintern. 5000mil och fullutrustad. Dock är det slitpinne inte smg.
Ditec lackbehandlad i somras.

Det jag har eftermonterat är Polyurethan bussning i bakvagn. Dom som kallas RTAB. Orginal gummi bussningarna slits ut direkt. Finns vissa som fått sina bytt vid 2000 mil och jag bytte dom nyligen bara för att vara säker.

Har också bytt till Shortshift kit + DSSR länkage från uuc motorwerks
Länk
Detta gjorde en enorm skillnad. Vart som en helt ny bil.

Har också ett par Länk

Kan ej komma åt zatzy just nu där jag har bilderna på den men du kan ju kolla själv. Min användare där heter inzani så det är bara kolla min depå om du är intresserad.
Vilken otur att det inte var smg på den. För bilen i sig såg ut att ha varit i ett pedantskick. Ända sen bilen kom ut på marknaden har jag sagt att jag nån dag skall äga en, och det tycks bli mot sommarn. Längtar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.