|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ligger du för exempelvis omkörning och växlar ner till 3an cirkus 3500-4500v/min, precis när bilen skall accelerera så söver den sig och med ett ryck kommer effekten. Ibland händer ingenting, typ volvo 740GL effekt. Jag har bytt bränslefilter, luftfilter, stift. Varit på verkstad o kollat felkoder men resultatet visade att det inte fanns några fel. Vid jämn gas kommer effekten pendlande. Det som är märkligt är att det kan gå en period då den går perfekt. Det kan ibland även påverka tomgången, den kan gå upp och ner några gånger innan den stabiliserar sig vid ett exmpelvis rödljusstopp. Är tacksam för idéer! MVH/Kim Kendy | |
|
Om det är luftmängds mätaren eller läcka i insugnings pakningar borde det väl bli felkoder eller? Kendy |
|
|
Vår 94:a betedde sig liknande. Precis som att det inte kommer tillräckligt med bensin på högre varv. Värt att notera: Bränsletrycks regulatorn styrs av vacuum. Våran bil visade knappt någonting på diagnos heller, brukar ofta betyda mekaniskt fel. Kan vara bra att granska ALLA slangar. I mitt fall blev bilen riktigt bra av att rengöra plastnippeln som går in i ventilkåpan ordentligt. Hade bytt slangarna där tidigare, den tunnare var helt förstörd när jag bytte. Sedan är det billigt att byta slangar förstås. Vår bil har gjort 28500 nu. |
|
|
Det ska jag kolla. Tack för tipset Kendy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.