|
|
|
|---|---|
PowerPad |
På en 328 e36 turboladdad med 0,3 bar. Tacksam för svar! |
|
Till min 325:a påstod iallafall GIK-turbo att insprutet skulle räcka till 25% effektökning. Ring till dom å kolla. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Med turbo vill man ju ha lite fetare blandning och det kompenserar inte originalsprutet för. Du borde nog ha lite extra bränsle. | |
| Det är väl på gränsen! orginal sprutet borde väl klara 0.3 i laddtryck men inte mer! Vill du vara på säkra sidan kan ju ett tillskottsprut vara bra | |
| Du kan ju ställa upp bränsletrycket istället, det funkar ju till en viss gräns. | |
schneberger |
bara som en upplysning. så laddar gik på 0,45 i m50 motorn. utan tilskott. den klarar 0,4 till 0,5 byt spridare så ska du defenitift klara 0,5 med 98 oktan '! |
|
Kanske inte så kul att byta till större spridare, då man inte vill att blien ska dra mer soppa hela tiden. Då måste det vara bättre att köpa sig en progresiv bränsletrycks regulator. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Laddar Gik 0,45 utan tillskott ? Har de påstått det själva ? Verkar inte alls vara deras stil. De kör kanske med bränsletrycksreg iaf. Den varianten de kör med kostar ju 3000, så då är det bättre med tillskott. |
|
schneberger |
vad jag fattat kör dem utan utan tillskot. men jag kan ha fattat fel är klart ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.